728 x 90

آمریکا، آلبانی را به‌خاطر امنیت مرزهایش تحسین کرد

دستگیری تروریست داعشی در آلبانی
دستگیری تروریست داعشی در آلبانی

وزارت‌خارجهٔ آمریکا: آمریکا، آلبانی را به‌خاطر افزایش امنیت مرزها برای متوقف کردن سفرهای تروریستی تحسین می‌کند. دفتر مبارزه با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در وزارت‌خارجهٔ آمریکا: آمریکا و آلبانی متعهد به اشتراک‌گذاری اطلاعات مبارزه با تروریسم هستند.

دستگیری ۵تروریست داعش در آلمان که دو نفر آنها قصد سوءقصد تروریستی در آلبانی داشتند

چهارشنبه ۲۷فروردین ۱۳۹۹ (۱۵آوریل ۲۰۲۰) دادستانی کل آلمان فدرال دستگیری ۵عضو داعش را اعلام کرد. بر اساس احکام صادره از سوی قاضی تحقیق در دیوان عالی، دادستان آلمان فدرال از طریق نیروهای ویژه پلیس به دستگیری این افراد در چند نقطه در غرب آلمان مبادرت کرد.

هر ۵نفر اتباع تاجیکستان و «قویاً مظنون به تأسیس یک سلول تروریستی در آلمان» هستند. یکی از آنها از ۲۴اسفند ۱۳۹۷(۱۵مارس ۲۰۱۹) در بازداشت به‌سر می‌برد. افراد دستگیر شده از ابتدای سال ۲۰۱۹(دیماه ۱۳۹۷) به داعش پیوستند. آنها ابتدا قصد سفر به تاجیکستان و انجام عملیات در کشور خودشان داشتند. اما بعداً مأموریت آنها تغییر پیدا کرد و قرار بر این بود که حملات مهلکی را در آلمان علیه تأسیسات نیروهای آمریکایی انجام بدهند. آنها با رهبران بلندپایه داعش در سوریه و افغانستان در تماس بودند و از آنها دستور می‌گرفتند.

یکی از دستگیر شدگان عهده‌دار یک مأموریت تروریستی قتل در آلبانی شده بود که پاداش آن ۴۰هزار دلار بود. علاوه بر این، همین شخص دستورالعمل‌های تولید مواد انفجاری غیرمتعارف و چاشنی‌های مربوطه را تهیه و برخی الزامات مورد نیاز را خریداری کرده بود. او با یک نفر دیگر از دستگیر شدگان برای انجام عملیات تروریستی در آلبانی به این کشور رفتند اما مأموریت آنها در مدت کوتاهی شکست خورد و به آلمان بازگشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92c0916e-1cc8-4695-921d-3c140ef9b22d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات