728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است کرونا بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

کرونا بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است

 

  •   ایسنا: در مازندران آتش زیر خاکستر کرونا در حال شعله‌ور شدن است. تعداد بیماران سرپایی کرونا رو به افزایش است
  • دانشگاه پزشکی گیلان: بیماران بستری در گیلان ۲۹درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی گلستان: روند بستری افزایشی و نگران‌کننده است. از۶۲نفر در‌ آی.سی.یو ۳۵نفر حالشان وخیم و به ونتیلاتور وصل هستند
  • دانشگاه پزشکی خراسان رضوی: علاوه بر افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی، شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای PCR هستیم
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: روند نزولی کرونا متوقف و احتمال اوجگیری مجدد وجود دارد. شبانه روز گذشته ۳۰نفر در ICU بستری شدند  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه، ۹فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۲۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۸۳۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۹۴۸نفر، در اردبیل به ۶۸۱۱نفر، در البرز به ۱۵۴۸۳نفر، در اصفهان به ۳۶۷۸۰نفر، در ایلام به ۵۰۲۳نفر، در بوشهر به ۵۸۸۴نفر، در تهران به ۱۲۴۱۷۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۸۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۷۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۴۲۰۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۷۹۳نفر، در خوزستان به ۳۱۷۱۰نفر، در سمنان به ۶۸۹۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۴۲۰نفر، در فارس به ۲۰۳۴۵نفر، در قزوین به ۶۳۵۸نفر، در قم به ۱۳۹۸۵نفر، در کردستان به ۸۵۹۷نفر، در کرمان به ۱۴۴۷۲نفر، در کرمانشاه به ۹۸۴۴نفر، در گلستان به ۱۱۲۸۵نفر، در گیلان به ۱۸۰۷۵نفر، در لرستان به ۱۷۰۹۰نفر، در مازندران به ۱۸۷۶۰نفر، در مرکزی به ۹۵۳۳نفر، در هرمزگان به ۸۷۱۵نفر، در همدان به ۹۸۴۳نفر و در یزد به ۸۶۷۳نفر رسیده است.

 

در مازندران، آتش زیر خاکستر کرونا در حال شعله‌ور شدن است. تعداد بیماران سرپایی رو به افزایش است. معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در پیک ششم شاهد ۲ قله‌ای شدن نمودار بودیم و هنوز ثبات پیدا نکرده بود و به قبل از پیک ششم نرسیده بودیم که مجدداً در حال افزایش است و این روند جای نگرانی دارد» (ایسنا ۹فروردین ۱۴۰۱).

 

در گیلان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «افزایش آمارهای کرونایی در گیلان را شاهد هستیم. و بیماران بستری در گیلان ۲۹درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است» (ایسنا ۹فروردین ۱۴۰۱).

 

در گلستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «روند بستری در گلستان افزایشی و نگران‌کننده شده است. ۶۲نفر در ICU بستری هستند که ۳۵نفر از آنها حالشان وخیم است که با وصل به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند» (ایرنا ۹فروردین ۱۴۰۱).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در سه، چهار روز اخیرعلاوه بر افزایش بستریها شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای PCR و سریع هستیم که می‌تواند زنگ خطری برای افزایش بستریها و موج جدید کرونا باشد» (خبرگزاری موج ۸فروردین ۱۴۰۱).

 

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روند نزولی کرونا متوقف شده و احتمال اوجگیری شیوع بیماری کووید۱۹ در طی روزهای آینده وجود دارد. طی شبانه روز گذشته ۳۰نفر از مبتلایان به کرونا در بخش ICU بستری شدند» (ایرنا ۹فروردین ۱۴۰۱).

 

در خوزستان، دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرد: با بستری ۱۲۳مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته تعداد بیماران بستری به ۲۵۵نفر رسیده است. هم‌چنین ۲۴۶۰بیمار مبتلا به کرونا تحت مراقبت خانگی هستند (خبرگزاری سپاه پاسداران ۸فروردین ۱۴۰۱).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1dd57af6-86ed-4391-9381-03e51941c93e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات