728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • افزایش بستری و فوت بیماران در هفته اخیر در استانهای تهران، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ایلام، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سمنان، مازندران، فارس، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان و اصفهان
  • به‌رغم ممنوعیت ورود واکسن خارجی، ارگان پاسداران اعتراف کرد، برای نمایندگان مجلس رژیم آسترازینکا تهیه و تزریق شده است
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: بیشترین آمار ابتلا به‌اُمیکرون در بندرعباس تشخیص داده شده و اُمیکرون در بندر لنگه، سیری، جاسک، قشم، خمیر، بستک و حاجی‌آباد نیز مشاهده شده است
  • شبکه بهداشت شهرضا: امیکرون به شهرضا رسید. در حال حاضر۳۰نفر مبتلا به امیکرون در استان اصفهان شناسایی شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر جمعه ۱۷دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۷۰۳نفر، در اردبیل به ۶۳۰۵نفر، در اصفهان به ۳۴۳۵۵نفر، در تهران به ۱۱۵۸۸۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۸۴۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۹۷۰نفر، در زنجان به ۴۷۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۷۵نفر، در قزوین به ۵۸۱۹نفر، در قم به ۱۳۳۳۵نفر و در مازندران به ۱۷۹۹۵نفر رسیده است.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز از افزایش بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته اخیر خبر داد و نوشت: در هفته اخیر موارد بستری و یا فوت در استانهای تهران، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ایلام، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سمنان، مازندران، فارس، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان، اصفهان، نسبت به متوسط کشوری افزایش داشته است» (ایسنا ۱۷دی۱۴۰۰).

 

در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو از ممنوعیت ورود واکسن خارجی اطلاع داده بود، خبرگزاری جوان ارگان سپاه پاسداران ازتهیه و تزریق واکسن آسترازنکا به نمایندگان مجلس رژیم خبر داد و نوشت: «امروز در مجلس کارمندان و نمایندگان می‌توانستند واکسن کرونا دریافت کنند اما؛ چرا تنها در مجلس آن هم فقط برای نمایندگان آسترازنکا تهیه کرده بود و بقیه باید از واکسنهای دیگر استفاده می‌کردند؟! الآن که در تهران آسترازنکا پیدا نمی‌شود، چطور برای نمایندگان تأمین شده؟» (جوان ارگان سپاه پاسدران ۱۵دی۱۴۰۰).

 

در تهران، علیرضا اولیایی منش عضو ستاد کرونا در تهران گفت: «مسلما امیکرون در کشور وجود داشته و در حال گردش است. آمار ما هم از ابتلا به این سویه خاص دقیق نیست. این‌که بخواهیم آمار دقیقی از مبتلایان به این جهش ارائه دهیم، امکانپذیر نیست. اگر تعداد بستریها در یک ماه به یکباره افزایش یابد، نظام سلامت قادر نخواهد بود با آن تعداد بالا روبه‌رو شود و دوام بیاورد زیرا امکانات کشورها برای مقابله با شرایط عادی است» (ایسنا ۱۷دی۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از انتشار سریع امیکرون در هرمزگان خبر داد و گفت: «بیشترین آمار ابتلا به‌ اُمیکرون در بندرعباس تشخیص داده شده و اُمیکرون در بندرلنگه، سیری، جاسک، قشم، خمیر، بستک و حاجی‌آباد نیز مشاهده شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۷دی۱۴۰۰).

 

در اصفهان، رئیس شبکه بهداشت شهرضا گفت: «امیکرون به شهرضا رسید. در حال حاضر۳۰نفر مبتلا به امیکرون در استان اصفهان شناسایی شده‌است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷دی۱۴۰۰).

 

در خراسان شمالی، در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز یافته و میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر است. بروز استان خراسان شمالی به رتبه دوم کشور صعود کرده است» (ایسنا ۱۷دی۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷دی ۱۴۰۰ (۷ ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70fd9942-d1ff-4ab3-bee1-123d1982852a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات