728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • طبرسی عضو کمیته علمی کرونا: این‌که بگوییم تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد اومیکرون تأیید شده درست نیست. در کل کشور در گردش است.
  • توکلی: چیزی که نگران آن هستیم شیوع بیش از اندازه سویه امیکرون است. عدد واقعی ابتلا به امیکرون در تهران را نداریم.
  • بهداشت دلیجان: شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی دارد.
  • روزنامه رسالت: اُمیکرون خیلی زود سویه غالب می‌شود. اگر مثل گذشته با کُندی و بی‌عملی حرکت کنیم، تا ۲هفته دیگر پیک بعدی از راه می‌رسد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر جمعه ۱۰دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۶۲۸نفر، در البرز به ۱۴۴۲۸نفر، در اصفهان به ۳۴۱۵۵نفر، در تهران به ۱۱۵۴۸۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۳۱۳نفر، در خوزستان به ۲۹۸۴۰نفر، در فارس به ۱۸۶۵۵نفر، در قم به ۱۳۲۹۰نفر، در کردستان به ۸۱۴۲نفر، در مازندران به ۱۷۹۴۵نفر و در مرکزی به ۸۹۸۸نفر رسیده است.

طبرسی عضو کمیته علمی کرونا، درباره وضعیت انتشار کرونای اُمیکرون گفت: «این‌که بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴مورد تأیید شده است، درست نیست. ۱۰۰درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است. در کل کشور هم پخش شده و در حال گردش است. انجام روزانه ۲۰هزار تست برای کشور ما کم است. ما به‌عنوان یک کشور ۸۰میلیونی حداقل باید روزانه یک میلیون تست را داشته باشیم. حال اگر امکان انجام روزانه یک میلیون تست وجود ندارد، حداقل روزانه ۱۰۰هزار تست باید انجام دهیم تا بتوانیم آمار دقیقی از اُمیکرون داشته باشیم. کمیته علمی از همان ابتدا اعلام کرد مخالف بازگشایی مدارس به‌صورت کامل است. این‌که دانش‌آموزان در کلاس‌هایی که نه تهویه دارد و نه فضای درستی دارد، درست نیست. این‌که قرار باشد که هر روز تعداد زیادی از دانش‌آموزان را به مدرسه بیاوریم، خطرناک است» (ایسنا ۱۰دی۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰نفر روزانه به شکل سرپایی مراجعه می‌کنند. چیزی که نگران آن هستیم شیوع بیش از اندازه سویه امیکرون است که می‌تواند درگیری زیادی از نظر وسعت ابتلا ایجاد کند. وی هم‌چنین درباره شیوع سویه امیکرون در پایتخت گفت: عدد واقعی ابتلا به امیکرون در تهران را نداریم» (ایسنا ۱۰دی۱۴۰۰).

در مرکزی، رئیس بهداشت شهرستان دلیجان گفت: «شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی دارد» (ایرنا ۱۰دی۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۱۰۱بیمار در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۷۵بیمار بستری هستند که از این تعداد ۸۱نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (دانشگاه پزشکی شیراز ۱۰دی۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی از نوسان شمار بستریها خبر داد و گفت: «هم اکنون، ۱۹۱بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند. از این تعداد، ۵۶نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۰دی۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی رسالت امروز نوشت: «اُمیکرون خیلی زود به سویه غالب تبدیل می‌شود خطر سویه جدید را باید جدی گرفت، با این وجود خبری از محدودیت‌های تازه و سختگیرانه نیست. اگر با کُندی و بی‌عملی حرکت کنیم، تا ۲هفته دیگر پیک بعدی از راه می‌رسد».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰دی۱۴۰۰ (۳۱دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15e1f1b7-70d5-456e-a4f6-aea0a1ab15d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات