728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • بیمارستان کودکان اکبر مشهد: اومیکرون به جان کودکان مشهدی افتاد؟بیشتر کودکان در مدرسه مبتلا شده‌اند
  • وزارت بهداشت: در ۵شهر تهران، مشهد، بابل، اصفهان و هرمزگان، ابتلا به امیکرون شناسایی شده است
  • کمیته علمی کرونا: سرعت اُمیکرون بسیار بالا است. از الآن اقدامات را تشدید کنیم و صبر نکنیم مرگ زیاد شود بعد تصمیم بگیریم
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: در هفته گذشته در سه شاخص موارد بستری، فوت و بستری در ICU افزایش داشتیم
  • روزنامه همدلی: انتشار سویه جدید بحرانی‌تر و جدی‌تر است، زیرا وقتی ورود اومیکرون اعلام شد که از مدتها قبل در گردش بود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه ۶دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۰۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۵۷۳نفر، در البرز به ۱۴۴۰۸نفر، در اصفهان به ۳۴۰۰۵نفر، در بوشهر به ۵۴۸۹نفر، در تهران به ۱۱۵۲۵۰نفر، در سمنان به ۶۵۰۵نفر، در فارس به ۱۸۵۸۰نفر، در قزوین به ۵۷۵۹نفر، در قم به ۱۳۲۷۰نفر و در مرکزی به ۸۹۶۸نفر رسیده است.

یونسیان عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «انتظار داریم سرعت پیشرفت اُمیکرون بسیار بالا باشد. باید از همین الآن اقدامات خود را تشدید کنیم و صبر نکنیم تعداد سرپایی، بستری و مرگ زیاد شود تا بعد بخواهیم تصمیم‌گیری کنیم. در پنج موج گذشته "پیشگیری" به‌معنای واقعی کلمه که سبب جلوگیری از بروز پیک شود را نداشتیم و هر بار آن‌قدر درنگ می‌کردیم که تعداد بستری و مرگ افزایش یابد تا رفتار واکنشی داشته باشیم» (ایسنا ۶دی۱۴۰۰).

گویا رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: «در ۵شهر تهران، مشهد، بابل، اصفهان و هرمزگان، ابتلا به امیکرون شناسایی شده است» (تلویزیون رژیم ۶دی۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد گفت: «اومیکرون به جان کودکان مشهدی افتاد؟بیشتر کودکان در مدرسه مبتلا شده‌اند. از ابتدا با بازگشایی مدارس موافق نبودیم. اکثر کودکانی که به ما مراجعه می‌کنند، آنان در مدرسه مبتلا شده‌اند» (اقتصاد نیوز ۶دی۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در هفته گذشته در سه شاخص موارد بستری، فوت و بستری در ICU افزایش داشتیم. در بشاگرد، پارسیان، بندر خمیر، حاجی‌آباد، قشم و بستک افزایش موارد مثبت را هم شاهد بودیم» (ایسنا ۶دی۱۴۰۰).

در اردبیل دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «خطر شیوع اومیکرون جدی است. سویه اومیکرون سریع‌تر و خشن‌تر از همه سویه‌های قبل بوده و سرعت واگیری آن چندین برابر سویه دلتاست» (ایرنا ۶دی۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «انتشار بیماری کرونا و سویه جدید بحرانی‌تر و جدی‌تر ارزیابی می‌شود، زیرا وقتی اعلام به ورود اومیکرون شد که ویروس از مدتها قبل در گردش بود و علائم سرماخوردگی یا علائم خفیف بیماری آنفلوآنزا در بین دانش‌آموزان و معلمان و خانواده آنها پدیدار شده بود و به‌رغم هشدارها در خصوص ورود ویروس جدید، هم‌چنان این مسأله تکذیب می‌شد»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶دی۱۴۰۰ (۲۷دسامبر۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/169c1654-45e1-4009-b169-6a216836a7d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات