728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت رژیم: شرایط بسیاری از نقاط ناپایداراست. ۲۹شهرستان قرمز، ۱۱۲شهرستان نارنجی و ۲۲۱شهرستان زرد هستند.
  • مشاور وزیر بهداشت: اعتماد به برکت اشتباه بود. قرار بود تا پایان مهر پنجاه میلیون دُز واکسن تولید کند که نکرد و ما زیر سؤال هستیم.
  • کمیته علمی کرونا: ورودی کرونا بالاست. افزایش بیماری در برخی استانها دیده شده و شهرهای قرمز در حال افزایش است بازگشایی مدارس، دانشگاهها و سایر صنوف خطرناک است.
  • رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران: وقتی پرستار جذب نمی‌شود، به خارج می‌رود. نزدیک ۵هزار پرستار مهاجرت کردند.
  • دانشگاه پزشکی مازندران: بستری شدگان کرونا هم‌چنان روبه افزایش است. هر چه بیشتر به پیک ششم نزدیک می‌شویم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۲آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۲۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۷۴۶۳نفر، در اردبیل ۵۸۴۰نفر، در اصفهان به ۳۲۰۱۰نفر، در تهران به ۱۱۰۱۰۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۵۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۳۹۵نفر، در خوزستان به ۲۸۷۳۵نفر، در زنجان به ۴۴۴۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۱۳۰نفر، در فارس به ۱۷۲۳۰نفر، در قزوین به ۵۳۴۹نفر، در قم به ۱۲۸۰۰نفر، در کرمان به ۱۲۴۹۷نفر، در کرمانشاه به ۸۶۶۹نفر و در هرمزگان به ۷۸۶۰نفر رسیده است.

با توجه به افزایش مبتلایان وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «شرایط در بسیاری از نقاط کشور ناپایدار است. ۲۹شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲شهرستان نارنجی و ۲۲۱شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستانهای آبی ۸۶مورد است (مهر- ۱۲آبان۱۴۰۰). .

ناجی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «نشانه‌هایی از احتمال آغاز پیک ششم کرونا در کشور وجود دارد، ورودی کوویدمان بالاست و به همان نسبت تعدادی از هموطنانمان هم فوت می‌کنند. در حال حاضر نشانه‌هایی از افزایش بیماری در برخی استانهای غربی و یکسری از استانهای دیگر دیده شده و برخی شهرستانها قرمز شده‌اند؛ و شهرهای قرمزمان در حال افزایش است. این موضوع یک نشانه است و باید توجه بسیار زیادی به این موضوع داشته باشیم. در این شرایط بازگشایی مدارس، دانشگاهها و سایر صنوف به این صورت،، بسیار بسیار می‌تواند خطرناک باشد» (سلامت نیوز – ۱۲آبان۱۴۰۰).

حسین وطن‌پور مشاور وزیر بهداشت گفت: «اشتباه کردیم به برکت اعتماد کردیم. واکسن برکت قرار بود تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰، پنجاه میلیون دُز واکسن تولید کند که نکرد و ما از این جهت زیر سؤال هستیم. حمایت‌های متعددی از این واکسن (برکت) شد و وعده‌هایی دادند که ما به این مسأله اعتماد داشتیم که واکسیناسیون با واکسن داخلی انجام شود که نشد... ! و بعد از آن واردات واکسن خارجی شدت گرفت» (روزنامه آرمان ملی رژیم ۱۲آبان۱۴۰۰).

زارعیان رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: «باین که حدود ۳۵هزار نفر فرصت استخدام برای پرستاران در سال۱۴۰۰ وجود داشت اما تا این لحظه آنها هنوز وارد چرخه مراقبتی نشده‌اند. زمانی که پرستاری جذب نمی‌شود او سر از کشورهای خارجی در می‌آورد. آمار دقیقی از مهاجرت پرستاران وجود ندارد. اما نزدیک به ۵هزار پرستار در دوران کرونا مهاجرت کردند که تعداد این افراد در شرایط بیماری در کشور ما بسیار زیاد است» (برنا ۱۲آبان۱۴۰۰).

در مازندران، دانشگاه پزشکی مازندران اعلام کرد: «آمارهای بستری شدگان کرونا هم‌چنان روبه افزایش است. مازندران هر چه بیشتر به پیک ششم نزدیک می‌شود، از ۴۱۸بیمار بستری ۷۵نفر در ICU بستری هستند (ایسنا ۱۲آبان۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی یزد گفت: «هم‌چنان آمار بستریهای کرونا افزایشی است. در حال حاضر، ۴۶۴بیمار بستری هستند. از این تعداد، ۸۷نفر در ICU حضور دارند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۲آبان۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، «در حال حاضر شهرستانهای سبزوار، ششتمد، خلیل‌آباد و کاشمر قرمز هستند در حالی که پیش از این ۲شهرستان قرمز در خراسان رضوی بود» (ایرنا ۱۲آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲آبان۱۴۰۰ (۳نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b22b2f0-8168-4f14-a8c2-6adbbc58042f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات