728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • نمکی: نگران پیک‌های خطرناک بعدی با ویروس هندی و آفریقای جنوبی هستیم. ۳۰درصد بستریها راهی بخش ICU خواهند شد.
  • شورای شهر تهران: از ابتدای هفته اخیر تعداد بستریها افزایش محسوسی پیدا کرده است، وضعیت تهران مطلوب نیست و باید هم‌چنان قرمز تلقی شود. دور از انتظار نیست که وارد پیک پنجم بشویم.
  • کمیته علمی ستاد کرونا: در تولید واکسن باید زنجیره کاملاً رعایت شود و اگر در وسط تولید، به‌خاطر قطع برق ماشین خاموش شود، باید از ابتدا تولید را آغاز کرد و ممکن است میلیون‌ها دلار خسارت وارد شود.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: میزان مبتلایان و بستریهای بار دیگر روبه افزایش گذاشته است.
  • خبرگزاری نیروی قدس: در ۴روز اول خرداد تعداد موارد شناسایی ۴۸درصد و موارد بستری ۴۵درصد افزایش داشته است. بعید نیست هنوز پیک چهارم به پایان نرسیده درگیر پیک پنجم با قدرت بحران‌زایی بسیار بالا بشویم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۵خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۲۴۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۲۱۳نفر، در اردبیل به ۳۷۵۰نفر، در اصفهان به ۱۹۸۸۵نفر، در ایلام به ۳۱۴۶نفر، در بوشهر به ۳۱۰۹نفر، در تهران به ۶۹۸۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۱۹۵نفر، در خوزستان به ۱۸۶۳۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۸۵۶نفر، در فارس به ۹۸۸۷نفر، در قزوین به ۳۴۴۴نفر، در کرمان به ۶۶۹۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۳۹نفر، در گلستان به ۷۲۶۵نفر، در لرستان به ۱۲۰۵۰نفر، در مازندران ۱۲۰۳۰در مرکزی به ۶۲۲۳نفر، در هرمزگان به ۳۵۸۰نفر و در همدان به ۶۶۲۳نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم در جلسه ستاد استانی کرونا در ایلام گفت: «نگران گرفتاری در پیک‌های خطرناک بعدی با ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقای جنوبی هستیم. در شرایط همه‌گیری فعلی نزدیک به ۳۰درصد از بیماران بستری راهی ICU خواهند شد» (خبرگزاری نیروی قدس ۵خرداد ۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در مورد ویروس جهش‌یافته در ایران گفت: «اگر ویروس برزیلی در ایران پیدا کنید الزاماً به این معنی نیست که یک نفر از برزیل آمده باشد بلکه ممکن است این جهش در ایران شکل گرفته باشد، اما نوع جهش همان جهشی باشد که در برزیل هم وجود دارد» (خبرگزاری آریا ۵ خرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس نوشت: «در ۴روز اول خرداد رشد خزنده بیماری در سراسر کشور ادامه‌دار بوده است به‌صورتی که تعداد موارد شناسایی در این دوره رشدی معادل ۴۸درصد ثبت کرده است و به مرز ۱۲۰۰۰نفر رسیده و به‌دنبال آن هم موارد بستری با رشدی ۴۵درصدی به ۱۷۱۳نفر رسیده است. بعید نیست هنوز پیک چهارم به پایان نرسیده درگیر پیک پنجم با قدرت بحران‌زایی بسیار بالا بشویم» (خبرگزاری نیروی قدس ۵خرداد ۱۴۰۰).

قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا درباره تاثیر قطعی برق بر روند تولید واکسن گفت: «در تولید باید زنجیره کاملاً رعایت شود و اگر در وسط تولید، ماشین خاموش شود، دیگر آن تولید به درد نمی‌خورد و باید از ابتدا تولید را آغاز کرد و ممکن است میلیون‌ها دلار آسیب به تولید کنندگان وارد شود» (ایسنا ۵خرداد ۱۴۰۰).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «وضعیت در تهران شکننده است، البته در تمام ایران هم همین وضعیت است اما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم از ابتدای هفته اخیر تعداد بستریها افزایش محسوسی پیدا کرده است. نگاه به آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضعیت تهران مطلوب نیست و تهران باید هم‌چنان در وضعیت قرمز تلقی شود. اغلب بیماران کرونا در پیک چهارم خانوادگی بوده‌اند و شاید ۱۰ تا ۱۲نفر از یک خانواده به‌طور همزمان مبتلا شده‌اند. احتمال دارد که وارد پیک پنجم هم بشویم و از انتظارها دور نیست» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۵خرداد ۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «اکنون موارد مثبت روزانه ما ۴۰۰ تا ۵۰۰نفر است و سه روز پیش در یک رکوردشکنی بیش از ۷۰۰مورد مثبت شناسایی کردیم و این یعنی تعداد بیشتری نیز مبتلا بوده‌اند که شناسایی نشده‌اند. از هشت شهرستان قرمز پنج شهرستان در هرمزگان است و سه شهرستان در استانهای مجاور ما هستند. در هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند شیوع کرونا افزایشی است و تا حدودی نیز بوشهر که هر دو استان همسایه ما است» (ایسنا ۵خرداد ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته بار دیگر مبتلایان به بالای ۵۰۰نفر رسیده و تعداد بستریها در ارومیه و خوی بار دیگر افزایش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۵ خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵خرداد۱۴۰۰ (۲۶مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f2d8abc-5df1-485b-be1e-2291a05e74f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات