728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

در غیاب برنامه واکسیناسیون خطر شیوع ویروسهای جهش‌یافته و بروز پیک پنجم هر چه بیشتر می‌شود

 

  • وزارت بهداشت رژیم: در برخی از مناطق جنوبی، ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش‌ شده که می‌تواند زنگ خطری جدی برای شروع پیک جدید و سهمگین‌تر از قبلی در کشور باشد
  • استاندار هرمزگان: روند افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان با توجه به انواع ویروس هندی و آفریقایی نگران‌کننده است
  • استاندار کرمان: آمار فوتی‌ها و مبتلایان روزانه ثابت مانده و شرق و جنوب استان در معرض ورود به موج پنجم کرونا قرار دارد
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: ۳۰درصد تستهای کرونا مثبت می‌شود و این نشان می‌دهد که هنوز جامعه آلوده است
  • دانشگاه پزشکی فارس: آمارها بار دیگر روند افزایشی دارد و باید برای مواجهه با موج جدید بیماری آماده شویم

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۲۹۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۱۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۱۰۳نفر، در اردبیل به ۳۷۳۰نفر، در البرز به ۸۲۵۸نفر، در اصفهان به ۱۹۷۱۵نفر، در ایلام به ۳۱۲۶نفر، در بوشهر به ۳۰۸۹نفر، در تهران به ۶۹۱۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۲۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۰۷۰نفر، در خوزستان به ۱۸۴۵۴نفر، در فارس به ۹۷۶۷نفر، در قزوین به ۳۴۲۴نفر، در کردستان به ۵۰۹۷نفر، در کرمان به ۶۶۳۸نفر، در کرمانشاه به ۵۸۳۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۱۹نفر، در گلستان به ۷۲۰۰نفر، در لرستان به ۱۱۹۷۰نفر و در هرمزگان به ۳۵۰۵نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «در هفته‌یی که گذشت، استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان و کهگیلویه و بویر احمد دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت و استانهای البرز، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید۱۹ را داشته‌اند. در مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش‌ شده که می‌تواند زنگ خطری جدی در جهت پیک جدید و سهمگین‌تر از قبلی باشد» (ایسنا ۲خرداد۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سیر نزولی متوقف شده و با توجه به این‌که سوش‌های هندی و آفریقایی در آنجا پیدا شده، چند شهر آنجا هم از نارنجی به قرمز بدل شدند که زنگ هشدار است... اگر به عوامل خطر توجه نکنیم، می‌تواند موج پنجم را ایجاد کند این ویروس به‌هیچ‌وجه نه از بین رفته و نه ضعیف شده است. باید توجه کرد که هر چه از عمر ویروس می‌گذرد، جهش‌های متعددی در آن اتفاق می‌افتد» (ایسنا ۲خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، استاندار با اشاره به نگرانی جدی از وضعیت هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر به‌دلیل وجود مرز دریایی و ترددها گفت: وضعیت افزایشی ابتلا با توجه به مشاهده انواع جهش‌یافته ویروس هندی و آفریقایی نگران‌کننده است. هرمزگان در حال حاضر تنها استان است که روند ابتلا به کرونا در آن هم‌چنان افزایشی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲خرداد۱۴۰۰).

 

در کرمان، استاندار کرمان گفت: «در استان کرمان آمار فوتی‌ها و مبتلایان روزانه ثابت مانده و شهرستانهای شرقی و جنوبی استان در معرض ورود به موج پنجم کرونا قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲خرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون پزشکی دانشگاه شیراز گفت: «آمارها بار دیگر روند افزایشی دارد و برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲خرداد۱۴۰۰).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۳۰درصد تستهای کرونا در استان مثبت می‌شود و روز گذشته از ۶۲۳تست ۲۱۳مورد آن مثبت شد و این نشان می‌دهد که خطر کرونا با جدیت هر چه تمام‌تر وجود دارد» (ایسنا ۲خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲خرداد۱۴۰۰ (۲۳مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1f34325-ff54-486e-ab65-0fb18fe5542b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات