728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: در تهران ۷۳۵۰بستری کرونا داریم. ۱۹۸۰بیمار در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۵۰بیمار جدید بستری شدند
  • شورای شهر تهران: آمار فوتیها به‌رغم اجرای محدودیتها، ۱۰۰نفر در روز در پایتخت است.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: وضعیت شکننده است. ۱۲۷۶بستری داریم. ۳۵۸نفر در ICU هستند و فوتی‌ها هم‌چنان دو رقمی است.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: با توجه به مشاهده کرونای آفریقایی و هندی در پارسیان و میناب همه استان در خطر گسترش این ویروس قرار دارد.
  • دانشگاه پزشکی زاهدان: موارد مثبت کرونای انگلیسی جایگزین نوع قبلی شده و ۸۰درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۲اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۶۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۶۴۸نفر، در البرز به ۷۷۳۸نفر، در اردبیل به ۳۶۴۷نفر، در اصفهان به ۱۸۸۷۵نفر، در ایلام به ۳۰۵۱نفر، در تهران به ۶۶۴۰۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۵۹۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۲۰۳نفر، در خوزستان به ۱۷۶۵۹نفر، در زنجان به ۳۱۵۰نفر، در فارس به ۹۱۸۲نفر، در قم به ۹۴۲۵نفر، در کرمان به ۶۴۲۸نفر، در کرمانشاه به ۵۶۹۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۲۳۹نفر، در لرستان به ۱۱۶۹۵نفر، در مازندران به ۱۱۷۲۵نفر، در مرکزی به ۵۹۶۳نفر و در هرمزگان به ۳۳۳۵نفر رسیده است.

آخوند روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفت: «می‌توانستیم واکسن را زودتر وارد ایران کنیم؟ بله می‌توانستیم، ما می‌توانستیم واکسیناسیون را به‌صورت گسترده از اسفند شروع کنیم؟ چرا نشد؟ دلیل‌اش چه بود؟ باید بپرسید این دلیل را، باید مسئولان توضیح دهند و جواب دهند». . وی در یک وعده بی‌پایه دیگر گفت تا اوایل مرداد که این دولت پایان می‌۱۳ الی ۱۴میلیون نفر واکسینه خواهند شد. در حالی‌که فریاد پزشکان و متخصصان و پرستاران از کمبودهای اساسی به هوا بلند است روحانی وقیحانه گفت: «برای مواد غذایی، مواد بهداشتی در اروپای پیشرفته مدرن مردم در صف بودند و از ساعت ۱۰صبح فروشگاه خالی می‌شد. حتی برای دارو، درمان و تخت و بیمارستان و برای مراجعه، در کشور ما اینها پیش نیامد. فروشگاهها غارت نشد. صف‌های طولانی تشکیل نشد. مردم پشت بیمارستان نماندند و روی چمن حیاط بیمارستان نخوابیدند».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «انتظار این است که در تهران با تأخیر ۱۰ تا ۱۴روز نسبت به کل کشور شاهد روند کاهشی باشیم. بر اساس آخرین آمار ۷۳۵۰بیمار بستری کرونا در استان تهران داریم که حدود ۱۹۸۰بیمار در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۰۵۰بیمار جدید بستری شدند و ۲۸۰نفر از آنها به ICU رفتند» (ایرنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

نژاد بهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: «آمار فوتیهای کرونا به‌رغم اجرای محدودیتها هنوز حدود ۱۰۰نفر در روز در پایتخت است. لغو طرح ترافیک سبب شلوغی چشمگیر خیابان‌ها شده و به میزان زیادی هم از آمار مسافران حمل و نقل عمومی نکاسته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «پس از آمار بالای ۲۶۰۰بستری در فروردین‌ماه و ۴۵درصد تست مثبت، شرایط روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شد، تعداد فوتی‌ها با تلاش کادر ICU به ۴۰ تا ۵۰نفر محدود شد، پیش‌بینی کرده بودیم تعداد فوتی‌ها به ۷۰ الی ۸۰بیمار در روز برسد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «وضعیت شکننده است. هم‌اکنون ۱۲۷۶نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند و ۳۵۸نفر در ICU هستند و تعداد فوتی‌ها هم‌چنان دو رقمی است» (ایسنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «با توجه به مشاهده کرونای آفریقایی و هندی در پارسیان و میناب همه استان در خطر گسترش نوع جهش‌یافته این بیماری قرار دارد. اکنون ۴۰۷نفر در بیمارستانهای استان تحت مراقبتند و ۶۵نفر در (ICU) بستری هستند و حال ۱۳نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «کرونای جهش‌یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریباً جایگزین نوع قبلی شده به‌طوری‌که حدود ۸۰درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود» (ایرنا ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰ (۱۲مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c45e360-3ae4-4f09-b858-a3258d1488a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات