728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  • نماینده مجلس رژیم: به‌دلیل شیوع کرونا و استفاده زیاد از کورتون در حال حاضر دست‌کم ۵۰۰نفر به قارچ سیاه مبتلا شده‌اند
  • رئیس بیمارستان سینا تهران: برخی از بیماران در بخش «اینتوبه» هستند. عمده مشکل ما کمبود پرستار ICU است
  • خبرگزاری نیروی قدس: سرعت و شیوع کرونا در لرستان آن‌قدر بالا است که آمارها لحظه‌ای تغییر می‌کند. مردم از جستجوی تخت خالی در بیمارستان به قبر خالی در قبرستانها رسیده‌اند
  • دانشگاه پزشکی قم: ۸۴۷نفر بستری هستند، حال ۲۹۶نفر از آنها وخیم است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۶بیمار فوت کردند
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: هنوز میزان مرگ و میر کرونایی بالاست. ۹هزار نفر از بیماران در منازل خود قرنطینه هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۸شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۸۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۵۹۸نفر، در اردبیل به ۵۲۱۰نفر، در البرز به ۱۲۰۹۸نفر، در اصفهان به ۲۷۳۱۰نفر، در ایلام به ۴۰۲۳نفر، در تهران به ۹۷۴۱۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۶۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۳۷۵نفر، در خوزستان به ۲۵۴۵۱نفر، در زنجان به ۴۰۸۰نفر، در سمنان به ۵۹۰۰نفر، در فارس به ۱۴۸۵۹نفر، در قزوین به ۴۵۶۹نفر، در قم به ۱۱۴۱۵نفر، در کردستان به ۶۴۹۷نفر، در کرمان به ۱۰۸۳۷نفر، در کرمانشاه به ۷۲۰۹نفر، در گلستان به ۹۶۷۵نفر، در گیلان به ۱۴۳۴۵نفر، در لرستان به ۱۴۱۷۵نفر، در مازندران به ۱۵۸۹۰نفر، در هرمزگان به ۷۱۴۰نفر و در همدان به ۷۹۴۸نفر رسیده است.

 

نجف آبادی نماینده مجلس رژیم در مورد شیوع بیماری قارچ سیاه گفت: «به‌دلیل شیوع کرونا و استفاده زیاد از کورتون در حال حاضر دست‌کم ۵۰۰نفر به قارچ سیاه مبتلا شده‌اند» (روزنامه آرمان ملی رژیم ۱۷شهریور۱۴۰۰).

 

در تهران، طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا گفت: «ما در بیمارستان سینا، بیماران بدحالی داریم که به‌دلیل محدودیت‌های ICU امکان سرویس دهی کامل و ایده‌آل به آنها نداریم. برخی از بیماران در بخش «اینتوبه» هستند و در خارج از ICU مراقبت‌های لازم برای آنها انجام می‌شود. عمده مشکل ما نیز کمبود نیروی پرستاری ICU خارج از ظرفیت بیمارستان است. بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان ما فوت شدند هیچ‌کدام کامل واکسیناسیون نشده بودند یعنی هیچ بیماری که ۲ دوز واکسن دریافت کرده باشد و حداقل ۲هفته از واکسیناسیون دوم را پشت سر گذاشته باشد، نداشتیم که فوت کرده باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸شهریور۱۴۰۰).

 

در لرستان، خبرگزاری نیروی قدس نوشت: «کرونا در لرستان هم‌چنان در حال تاخت و تاز است و سرعت شیوع آن‌قدر بالا است که نمی‌توان در لحظه نوشتن این گزارش و حتی این خط، بگوییم تاکنون چند نفر مبتلا شده‌اند و چند نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمارها لحظه‌ای تغییر می‌کند، تنها طی دو هفته گذشته ۱۶هزار نفر بیمار جدید اضافه و ۱۶۲نفر جان خود را از دست داده‌اند. در لرستان مردم از جستجوی تخت خالی در بیمارستانها به قبر خالی در قبرستانها رسیده‌اند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به پذیرش ۱۵۵نفر بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته در اورژانس قم گفت: «۱۳۲ نفر از این افراد بستری شدند. در حال حاضر ۸۴۷نفر بستری هستند که حال ۲۹۶نفر از آنها وخیم است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۶بیمار مبتلا به کرونا فوت کردند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸شهریور ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: این استان در نقطه اوج خیز پنجم قرار دارد. همه شهرستانها قرمز هستند و شیوع بیماری نزولی نشده است. با تعداد بیش از چهار هزار نفر مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته و بیش از ۲۳۰۰ بستری در بیمارستانها و هم‌چنین آمار بالای ۳۰۰بیمار در ICU وضعیت بسیار نامناسب است (ایرنا ۱۸شهریور۱۴۰۰).

البرز رئیس دانشگاه پزشکی البرز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۹بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۱۲۱۴نفر بستری هستند» (ایسنا ۱۸شهریور۱۴۰۰).

در هرمزگان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هنوز میزان مرگ و میر کرونایی بالاست. ۶۵۱نفر در استان بستری هستند. از این میزان ۱۱۲بیمار درICU قرار دارند و ۹هزار بیمار در منازل خود قرنطینه هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸شهریور۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «در حال حاضر۳۲۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند که ۳۳۱نفر در ICU می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸شهریور۱۴۰۰).

در گیلان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۹۲۰ بیمار کرونایی بستری اند که ۱۳۶بیمار امروز اضافه شدند. ۱۵۵بیمار در ICU هستند. وضعیت ۱۷۰بیمار کرونایی بدحال گزارش‌شده است» (خبرگزاری صدا و سیما ۱۸شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸شهریور۱۴۰۰ (۹سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c766e8e9-cd20-46b6-a05e-3d49f6e857b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات