728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

جان باختگان کرونا در ۲۴ساعت گذشته از ۲۱۰۰تن فراتر رفت

  • ۲۰۷۲نفر از افرادی که تاریخ شروع بستری آنها حداقل دو هفته پس از دریافت واکسن دوم بوده فوت شده‌اند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: بستریهای خوزستان به ۲۶۴۵نفر رسیده که بالاترین رقم است. واکسیناسیون به‌دلیل نداشتن واکسن تعطیل شده است
  • حریرچی: کرمان جزو بدترین استانها است. ۱۸۹۵نفر بستری هستند که۶۰ درصد از آبان‌ماه سال گذشته بیشتر است
  • استاندار آذربایجان شرقی: شیوع کرونا روزبه‌روز در حال افزایش است و بستریها نسبت به ۲هفته گذشته ۲برابر شده است
  • تعطیلی مراکز واکسیناسیون به بهانه تاسوعا و عاشورا در بسیاری از مناطق مانند قم و هرمزگان

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۸مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۷۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۸۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۱۹۸نفر، در اردبیل به ۴۵۵۵نفر، در البرز به ۱۰۸۸۸نفر، در اصفهان به ۲۴۸۳۰نفر، در بوشهر به ۴۲۸۹نفر، در تهران به ۸۷۶۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۹۵۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۴۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۴۷۳۵نفر، در خوزستان به ۲۳۱۵۶نفر، در زنجان به ۳۸۴۰نفر، در سمنان به ۵۶۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۰۶۰نفر، در فارس به ۱۳۰۷۲نفر، در قم به ۱۰۶۴۰نفر، در کردستان به ۵۹۸۷نفر، در کرمان به ۹۴۹۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۰۴نفر، در گیلان به ۱۲۴۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۴۳۰نفر، در مازندران به ۱۴۴۶۰نفر، در مرکزی به ۷۲۸۳نفر، در هرمزگان به ۶۴۴۰نفر، در همدان به ۷۴۶۸نفر و در یزد به ۶۴۸۸نفر رسیده است.

 

زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار فناوری اطلاعات در گزارشی به نمکی وزیر بهداشت نوشت: «۲۰۷۲ نفر از افرادی که تاریخ شروع بستری آنها حداقل دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن بوده است فوت شده‌اند» (خبرآنلاین ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در تهران، صادق‌نیت رئیس بیمارستان خمینی گفت: «روند ابتلا در سطح کشور افزایشی است، در تهران چند بیمارستان بزرگ و شلوغ، بیشترین پذیرش بیماران کرونایی را دارند از جمله آنها می‌توان به بیمارستان خمینی، مسیح دانشوری، سینا، لقمان، حضرت رسول» اشاره کرد (خبرگزاری مهر ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد و فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان استان وارد می‌شود. تعداد بیماران بستری در ICU و هم‌چنین استفاده کنندگان از ونتیلاتور به‌صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است» (ایرنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در لرستان، رئیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: «مراجعان کرونایی موج پنجم از زمان شیوع کرونا بی‌سابقه است. به ناچار راهرو بیمارستان نیز برای بستری بیماران کرونایی تجهیز شده است. بیمارستان پلدختر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارد. تمام بخشهای بیمارستان به جز سه بخش در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند» (ایرنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، استاندار اعلام کرد: «روند شیوع ویروس کرونا در استان روزبه‌روز در حال افزایش است و بستریهای بیمارستانی نسبت به ۲هفته گذشته ۲برابر شده است» (ایرنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، « روزانه ۹هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند. ظرفیت بیمارستانها پر شده است. مسجد جامع خرمشهر که زمان جنگ پناهگاه بود حالا به تخت و امکانات درمانی تجهیز شده است. به‌تازگی پایگاههای واکسیناسیون به‌دلیل نداشتن واکسن به‌صورت موقت تعطیل شده‌اند» (ایلنا ۲۸ مرداد۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «تعداد بیماران بستری در خوزستان به ۲۶۴۵نفر رسیده که بالاترین تعداد بستری در استان است» (ایسنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته۵۵۱ بیمار جدید بستری در حالی‌که ۳۵۰بیمار ترخیص شدند. ۳۴۶۶بیمار بستری، که از این تعداد ۴۳۳بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۵بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۵۲۷۱نفر مبتلا به کرونا بستری هستند که ۴۳۸نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۰نفر جان باختند» (ایسنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در کرمان، حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم کرمان را جزو بدترین استانها دانست و گفت: در حال حاضر ۱۸۹۵نفر بستری دارد که ۶۰درصد از آبان‌ماه سال گذشته بیشتر است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۸مرداد ۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «همزمان با عاشورا، امروز مراکز واکسیناسیون کرونا در استان تعطیل است و در ۲۴ساعت گذشته ۱۸نفر دیگر به جمع جان‌باختگان کرونا در هرمزگان افزوده شدند» (ایسنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شمار کل بیماران بستری به ۸۴۴نفر رسید که ۹۸بیمار در ICU قرار دارند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۷بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۸مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸مرداد۱۴۰۰ (۱۹ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52d77180-8cd0-4a55-bf19-5a595b6474e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات