728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • بنا بر گزارش مجاهدین خلق از ۵۴۷شهر در سراسر کشور عدد جان‌باختگان کرونا در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱۷۰۰نفر است
  • زالی: وقتی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ایران آمدند، ما مدام از آنها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از آنها پنهان کردیم. سفیر ژاپن به من گفت اصلاً سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است. ما فقط برای پنج روز ذخیره واکسن داریم. خبرهای خیلی تلخ‌تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد
  • ظریف: نگذارید سکوت را بشکنیم و بپرسیم: کدام دستگاه پروفورمای ورود ۲۰میلیون واکسن از اروپا را رد کرد؟ باز هم بگویم
  • دانشگاه پزشکی بقیه‌الله: اگر بخواهیم واقعیت را به مردم بگوییم الآن ۴۳هزار نفر در کشور بستری هستند از این ۴۳هزار نفر حداقل ۴هزار مرگ و میر داریم
  • طبق آمار حکومتی بستریها در فارس ۴۸۱۵ در خراسان رضوی ۳۲۰۰، در اصفهان ۳۱۱۹ در گیلان ۲۰۰۰ و در اردبیل ۱۵۰۰نفر است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۱مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۶۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۸۸۸نفر، در اردبیل به ۴۳۶۰نفر، در البرز به ۱۰۵۱۸نفر، در اصفهان به ۲۴۱۶۰نفر، در ایلام به ۳۶۴۳نفر، در تهران به ۸۴۲۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۳۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۲۳۳۵نفر، در خوزستان به ۲۲۵۹۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۵۵۵نفر، در فارس به ۱۲۴۶۲نفر، در کرمان به ۹۰۱۳نفر، در کرمانشاه به ۶۵۶۸نفر، در گلستان به ۸۵۱۵نفر، در گیلان به ۱۱۷۴۵نفر، در لرستان به ۱۳۲۲۰نفر، در مازندران به ۱۳۹۴۰نفر، در هرمزگان به ۶۲۱۵نفر و در یزد به ۶۲۷۸نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود اعلام کردشمار بیماران وخیم برای اولین بار از مرز ۷۰۰۰نفر گذشت (ایسنا ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران در اعترافی بی‌سابقه و تکان‌دهنده گفت: «وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد، خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را به‌راحتی کنترل می‌کنیم. هزینه داروهای کرونا چند برابر واردات واکسن شده است، اما اجازه خرید واکسن ندادند چون فکر می‌کردند گران است. وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به‌جای مشورت با آن‌ها، مدام از آنها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم. کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم. چرا چین که دوست صمیمی ما است به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟ سفیران ما در کشورهای خارجی به‌دنبال تأمین واکسن نبودند. با سفیر ژاپن صحبت کردم، گفت اصلاً سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است. این چه دیپلماسی‌ای است؟چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را سه برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم؟ هیچ راهی نداریم جز دو هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود. ما فقط برای پنج روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم. اگر واکسن زیاد بود، ما مراکز را دو برابر می‌کردیم. "خبرهای خیلی تلخ‌تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد» (ایسنا ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

ظریف متقابلا گفت: «نگذارید از سکوت پشیمان شویم و بپرسیم: کدام دستگاه پیشنهاد تمهید واردات واکسن از چین را در شهریور گذشته مطرح کرد؟ کدام دستگاه به مهمترین تأمین کننده خارجی واکسن هر روز حمله می‌کند؟ کدام دستگاه پروفورمای ورود ۲۰میلیون واکسن از اروپا را رد کرد؟ باز هم بگویم؟» (ایسنا ۲۰مرداد۱۴۰۰).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «کشور باید در رابطه با کرونا آرایش جنگی به خود بگیرد. ۱۱۸بیمارستان و ۱۰۲ مرکز بستری موقت برای درمان بیماران کرونایی در تهران فعالیت دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

رئیس دانشگاه پزشکی بقیه‌الله گفت: «اگر بخواهیم واقعیت را به مردم بگوییم الآن ۴۳هزار نفر در کشور بستری هستند اگر اقدام عاجلی را انجام ندهیم این ۴۳هزار نفر بستری امکان دارد به ۱۵۰هزار نفر افزایش یابد و آنوقت تعداد مرگ و میر ما در این پیک به ۱۵هزار نفرخواهد رسید» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۱مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، تعداد بیماران بستری از ۳۲۰۰نفر فراتر رفته و بیش از ۵۵۰بیمار در ICUهستند. ظرفیت بیمارستانها تکمیل و نیروی کادر درمان به انتها رسیده است. پرسنل آرامستانها با شرایط دشواری روبه‌رو شده‌اند و از کارگران روز مزد برای تدفین و حفر قبرها استفاده می‌شود. آرامستان بهشت رضوان از ابتداء به تغسیل جان‌باختگان کرونا اختصاص یافت اما به‌دلیل افزایش آمار مرگ و میر کرونا اخیراً بهشت رضا هم کارهای تغسیل و تدفین را انجام می‌دهد» (ایسنا ۲۱مرداد۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس بیمارستان شهدای ایذه گفت: «طی دو هفته‌ٔ گذشته آمار بیماران بستری پنج برابر شده است. بخش ویژه بیماران کرونایی نیز تکمیل شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

 

در گیلان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تمام بیمارستانهای دولتی، خصوصی و مراکز سرپایی استان مملو از بیماران کرونایی است. بالغ بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستانها بستری هستند» (ایسنا ۲۱مرداد۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۴۸۱۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۳۴بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس بیمارستان غرضی سیرجان گفت: «ما مجبور شدیم در حیاط بیمار را منتظر نگهداریم. ما ۱۳۸ تخت داریم ولی ۱۶۸بیمار کرونایی را بستری کردیم. بیماران سرپایی در سوله محوطه در حال درمان هستند» (ایسنا ۲۱ مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل استاندار گفت: «بیش از ۱۵۰۰ بستری تحت درمان هستند. چند برابر در خانه قرنطینه شده‌اند و این جهش نسبت به پیک‌های گذشته خیلی خطرناک و بحرانی است» (ایسنا ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریها در استان اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل ۳۱۱۹نفر است که ۴۳۷نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۴بیمار کرونایی جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱مرداد۱۴۰۰ (۱۲ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e43c4c5-b097-46f4-a320-cabf2f53f21a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات