728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • بیمارستان مسیح دانشوری: علت مرگ بیماران کرونایی جز اسرار طبقه‌بندی شده وزارت بهداشت است که تحت هیچ شرایطی اعلام نمی‌شود.
  • نمکی: این‌که بگوییم پیک پنجم نخواهیم داشت، درست نیست دو ماه است ویروس هندی، نیویورکی و آفریقایی وارد شده.
  • زالی: در تهران ظرف ۲۴ساعت گذشته مراجعین سرپایی به ۱۳هزار نفر و بیماران بستری به ۱۳۹۵نفر و کل بستریها به ۵۴۰۰نفر رسیده است.
  • محرز: دلتا وقتی وارد شد همه چیز را بهم ریخت. الآن تمام شهرها پر شده، قبلاً در جنوب بود، باید همانجا جلویش را می‌گرفتند که منتقل نشود که شد. باید در بیمارستانها وICU دید چه خبر است. پشت کامپیوتر نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد.
  • نماینده خاش در مجلس ارتجاع گفت اوضاع در ‎سیستان و بلوچستان از مرز فاجعه رد شده است، اما نمکی کمبودها را «بلوا و سیاه و فتنه‌انگیزی» توصیف کرد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۴تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۱۲۸نفر، در البرز به ۹۱۷۸نفر، در اصفهان به ۲۱۸۴۰نفر، در بوشهر به ۳۵۳۴نفر، در تهران به ۷۵۵۳۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۶۵۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۹۸۶، در خراسان رضوی به ۱۹۶۸۰نفر، در خوزستان به ۲۰۴۸۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۹۹۱نفر، در فارس به ۱۰۸۸۲نفر، در قزوین به ۳۷۰۴نفر، در کردستان به ۵۴۸۷نفر، در کرمان به ۷۴۸۳نفر، درکرمانشاه به ۶۲۱۸نفر، در گیلان به ۱۰۶۶۶نفر، در مازندران به ۱۲۶۲۵نفر، در مرکزی به ۶۶۵۸نفر، در هرمزگان به ۴۹۰۰نفر و در یزد به ۵۳۸۷نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم در آذربایجان شرقی گفت: «این‌که بگوییم پیک پنجم نخواهیم داشت، حرف درستی نیست چون دو ماه است که ویروس هندی، نیویورکی و آفریقایی وارد کشور شده است. ». (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴تیر۱۴۰۰). .

محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «دلتا وقتی وارد کشور شد دوباره همه چیز را بهم ریخت. قبلاً در جنوب و آنجا بود، باید همانجا جلویش را می‌گرفتند که منتقل به جاهای دیگر نشود که شد... باید بیایند دم بیمارستانها بیایند توی ICU بیایند توی بخش‌ها بیایند توی بیمارستان ببینند چه خبر است. با نمودار پشت کامپیوتر که نمی‌شود برنامه‌ریزی برای کشور کرد... واکسن برکت ۴۰۰هزار دوز تا حالا داده شده آماده تزریق من نمی‌دانم کجا دارند تزریق می‌کنند چون هیچکس خبر ندارد همه می‌گویند چی شد؟ همه می‌گویند چرا پس دروغ گفتند» (همشهری ۱۳تیر۱۴۰۰).

خبرگزاری قضاییه رژیم نوشت: «برخی متوفیان به شکلی رسمی و با دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون دعوت شده‌اند» روزنامه به‌نقل از یکی از شاهدان می‌نویسد: «تا به‌حال وزارت بهداشت ۵بار مادر فوت شده من رو دعوت به واکسیناسیون کرده است» (میزان ۱۴تیر۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا امروز گفت: «اولین موضوعی که در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت آماده‌باش کامل برای تختهای بیمارستانی و توسعه ناوگان پذیرش بیماران کرونایی هم‌چنین گسترش مراکز درمان سرپایی بود که با توجه به خیز پنجم باید اقدامات لازم در این حوزه‌ها انجام شود. ظرف ۲۴ساعت گذشته مراجعین سرپایی به ۱۳هزار نفر رسیده این در حالیست که تا دیروز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۱هزار نفر بود. مجموع بیمارانی که ظرف ۲۴ساعت گذشته بستری شده‌اند ۱۳۹۵نفر بوده که ۲۴۳نفر در ICU بستری شده‌اند. تعداد کل بستریها به ۵۴۰۰نفر رسیده است» (ایسنا ۱۴تیر۱۴۰۰).

محمدرضا هاشمیان متخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در مورد تاثیر قطع برق درجان باختن بیماران گفت: «وزارت بهداشت به‌صورت دقیق علت مرگ بیماران کووید را اعلام نکرده است. این جز اسرار طبقه‌بندی شده وزارت بهداشت است که تحت هیچ شرایطی اعلام نمی‌شود. در حدفاصل قطعی برق و اتصال دوباره دستگاههای ونتیلاتور، امکان مرگ بیماران افزایش می‌یابد و فاجعه رخ می‌دهد. بارها گفته‌ام وزارت بهداشت جزئیات مرگ بیماران کووید۱۹ را منتشر نمی‌کند» (تجارت نیوز ۱۴تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش در مجلس ارتجاع گفت: «اوضاع ‎ از مرز فاجعه رد شده است» و لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از نیمه فروردین تاکنون شاهد روند افزایشی بیماران سرپایی بودیم و در ۵هفته اخیر با شیب تندتری ادامه داشته است. تستهای مثبت به ۶۰درصد رسیده و ادامه روند افزایشی بستری ممکن است در روزهای آینده مشکلاتی ایجاد کند». با این‌حال وزیر بهداشت مشکلات در این استان را «بلوا و سیاه و فتنه‌انگیزی» توصیف کرد و گفت: «نه فقط بیمار کرونایی، بلکه بیمار ضربه مغزی هم بدون آی سی یو» نمی‌مانند (ایسنا ۱۴تیر۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «استان بوشهر در شرایط حاد کرونایی قرار دارد. تعداد بستریها روزانه ۲۰درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند» (ایسنا ۱۴تیر۱۴۰۰). .

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با یک سیر فزاینده بیماری مواجه هستیم. هم‌اکنون ۱۴۷۳نفر بستری هستند که۱۷۸ نفر آنها در ICUهستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴تیر ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴تیر۱۴۰۰ (۵ ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32fb6ed7-c184-4737-92e3-a7acf10462a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات