728 x 90

آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: مقرر شد از شنبه ۱۰روز تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد دوباره ارزیابی می‌شود و اگر نیاز بود ادامه می‌یابد
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: اکنون مرگ‌ومیر ما سه رقمی شده و حالاحالاها سه رقمی خواهد ماند. اگر مقداری زودتر و جدی‌تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی نداشتیم. مانند روز روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد
  • توکلی: روز گذشته تعداد کل بستریها در تهران ۵۵۰۰نفر و فوتیهای تهران ۵۸نفر بود که به‌دلیل شدت آلودگی، در حال افزایش است
  • خبرگزاری حکومتی مهر: بر اساس گزارش سه دانشگاه پزشکی تهران، در دو روز گذشته بیش از ۳۰۰بیمار کرونایی در اورژانس منتظر ICU بوده‌اند
  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام: در یک هفته اخیر تعداد مبتلایان ۱۰برابر شده

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۰فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۴۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۹۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۲۹۸نفر، در البرز به ۶۱۵۸نفر، در اردبیل به ۳۰۷۲نفر، در اصفهان به ۱۶۱۴۵نفر، در ایلام به ۲۵۳۱نفر، در تهران به ۵۶۷۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۹۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۹۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۷۲۸نفر، در خوزستان به ۱۴۷۷۹نفر، در زنجان به ۲۶۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۶۷۶نفر، در فارس به ۷۲۷۷نفر، در کردستان به ۴۲۷۲نفر، در کرمان به ۵۴۷۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۱۴نفر، در گلستان به ۶۳۷۰نفر، در گیلان به ۸۶۵۱نفر، در لرستان به ۱۰۴۲۸نفر، در مازندران به ۱۰۵۴۰نفر، در مرکزی به ۵۱۴۳نفر و در یزد به ۴۴۴۷نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد: «مقرر شد که به مدت ۱۰روز از شنبه تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد دوباره شرایط ارزیابی می‌شود و اگر نیاز بود تعطیلی می‌تواند تکرار شود. در حال حاضر ۲۵۷شهر قرمز داریم که در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل بوده و فقط می‌توانند به‌صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و... حتماً باید تعطیل باشند» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با تأکید براین‌که حداقل دو سه هفته سخت و مرگ سه رقمی در پیش داریم گفت: «بیمارستانها به‌سرعت پر شدند و بیمارانی که بستری می‌کنیم، عمدتاً بدحال هستند. این باعث می‌شود بیمارستانها زودتر به اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند و ممکن است نتوانیم سرویس درست به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال. وی درباره احتمال سیاه شدن وضعیت تهران و شهرهای قرمز طی چند هفته آتی، گفت: این بستگی دارد که مسئولان سریعاً اقدامی کنند. اگر با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم. اگر مقداری زودتر و جدی‌تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی نداشتیم. مانند روز روشن بود چنین اتفاقی می‌افتد» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «آمار بیماران کرونایی در استان تهران از چند روز پیش صعودی شده و این روند هم‌چنان افزایشی خواهد بود. مراجعان روز گذشته (پنجشنبه) به بیمارستانهای تهران ۷هزار و ۶۰۰نفر بودند که نسبت به روز ماقبل ۱۵درصد رشد داشته است. تعداد کل بستریها در استان تهران را ۵۵۰۰بیمار است و تعداد فوتیهای ناشی از کرونا ۵۸نفر بود که این تعداد هم به‌دلیل شدت آلودگی، در حال افزایش است. وی هم‌چنین تعداد ترخیص از بیمارستان را ۶۸۰نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بستریها از ترخیصیها در مراکز درمانی بیشتر است» (ایرنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «گزارشهای هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، نشان می‌دهد که با افزایش مراجعات بیماران کرونایی مواجه هستیم و هر روز بر تعداد بیماران بستری به‌ویژه در بخش‌های ICU افزوده می‌شود. به‌طوری که در دو روز گذشته بیش از ۳۰۰بیمار کرونایی در اورژانس بیمارستانها منتظر تخت ICU بوده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تا چند روز آینده تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند. طبق آخرین آمار ۸۷۲نفر بستری داریم که از این تعداد ۲۰۳نفر در ICU هستند. با تکمیل ظرفیت بیمارستانهای دولتی، ۲۰درصد از تختهای بیمارستانهای خصوصی استان نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است» (ایلنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به این‌که تعداد مراجعین وحشتناک افزایش یافته است گفت: «بالای ۹۰درصد بیماران ما مبتلا به نوع ویروس انگلیسی هستند که قدرت سرایت آن وحشتناک بالا است و متأسفانه در شرایط فعلی نسبت به چند ماه اخیر، مرگ و میر ۴برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: «در یک هفته اخیر تعداد مبتلایان ۱۰برابر شده و از مجموع ۱۲شهرستان استان ۹شهرستان در وضعیت قرمز و ۳شهرستان دیگر نارنجی قرار دارد. بستریهای ICU افزایش یافته است که این زنگ خطری برای استان است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «تعداد بستریهای استان نزدیک به ۱۰۰۰نفر بود که ۲۰۰نفر در ICU حضور دارند. اگر شرایط بدتر شود، باید به فکر بیمارستانهای صحرایی باشیم» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در زنجان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی هفته گذشته شمار بیماران سرپایی و بستری کرونایی به بیش از ۵برابر افزایش یافته است» (ایرنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰فروردین۱۴۰۰ (۹ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c02ddc80-0023-4e6a-86c6-c81a6ba67c99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات