728 x 90

آلودگی مرگ‌بار هوا در تهران، کرج، تبریز، مشهد و اراک همراه با قطعی گسترده برق

آلودگی هوا در تهران
آلودگی هوا در تهران

آلودگی شدید هوا همراه با قطعی برق علاوه بر تهران در بسیاری از شهرهای میهن از سرایان در خراسان جنوبی تا مشهد و تبریز و ارومیه و کرج و قزوین و اصفهان و اراک و اهواز و ماهشهر و شوش ادامه دارد.

از سه‌شنبه شب ۲۳دی شاخص آلودگی هوای ۸منطقه تهران بنفش شد! که یک شاخص مرگبار است.

آلودگی هوا در تهران و برخی دیگر از کلان‌شهر‌ها از وضعیت ناسالم برای همه گروهها، وخیم‌تر شده و از قرمز به بنفش رسیده است. آلودگی در پایتخت به حدی است که هوا برای همه گروهها «بسیار ناسالم» بوده است. و سه‌شنبه شب از عدد ۲۷۵ گذشت که بسیار برای سلامت مردم خطرناک است. روز گذشته ۱۳شهر هوای آلوده داشتند که هم‌چنان ادامه دارد و کرج، تبریز، مشهد و اراک هم شرایط مشابهی دارند.

همزمان قطع گسترده برق در بسیاری از شهرها از جمله تهران، تبریز و مشهد که از سه‌شنبه شب شروع شد و از صبح چهارشنبه افزایش یافته، موجب تشدید سختیها برای مردم و اعتراض آنان شده است. کارگزاران رژیم بهانه‌های مختلفی برای قطع برق مردم ارائه می‌کنند یک کارگزار رژیم در مشهد گفت اگر این قطعیهای مقطعی صورت نگیرد با قطعی برق به‌نحوه گسترده مواجه خواهیم شد...

سرکردگان رژیم به جای هر اقدام جدی، دروغ و فریبکاری تحویل مردم می‌دهند و تقصیر قطعی برق را هم به گردن مردم می‌اندازند که گویا مصرف زیاد می‌کنند. اما این دروغگویی‌ها به‌حدی مسخره است که رسوایی آن در منابع حکومتی نیز منعکس می‌شود.

یک رسانه رژیم می‌نویسد: جان مردم هم‌چنان بر اثر بی‌تدبیری مسئولان، آلودگی هوا و کرونا به خطر افتاده است. به اعتراف یک کارگزار رژیم در محیط‌زیست میزان گوگرد در سوخت نیروگاهها تا ۸۰۰۰ppm است که میزان مرگ‌آور ۱۶۰ برابری گوگرد در این سوخت‌ها را نشان می‌دهد.

در این شرایط به اعتراف کارگزاران و رسانه‌های رژیم مشخص می‌شود که دستگاههای سنجش آلودگی هوا در بسیاری از نقاط تهران قابلیت اندازه‌گیری ذرات خطرناک کمتر از دو و نیم میکرون را ندارند و برخی روزها هم از کار انداخته می‌شوند تا مردم از میزان شدید آلودگی هوا مطلع نشوند.

تلویزیون شبکه ۲ رژیم - ۲۲دی۹۹:

مجری: من خیلی پیامک داشتم که برخی از این دستگاهها حتی سطح شهر تهران خیلی روزها کار نمی‌کند خراب است اصلاً کالیبره هستند؟ چی را دارند اندازه می‌گیرند؟ چرا ما احساس خفگی بیشتری داریم از اون چیزی که مسئولان اعلام می‌کنند؟

... راجع به کیفیت هوا ما یک خطوط راهنمای سازمان بهداشت جهانی داریم که اگر ما با اون وضعیت هوا را بسنجیم فکر کنم ۷۰درصد وضع روزهایمان از حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی فراتر می‌رود.

مجری: یعنی اگر ما با معیارهای سازمان بهداشت جهانی هوایمان را بسنجیم ۷۰درصد روزها قرمز هست اوضاع....

رشیدی: تقریباً آره و از حد استاندارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a1ace15-71de-4a5b-9f4c-c7deee62acf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات