728 x 90

آلمان و هلند با افزایش تنشها در ارتباط با رژیم ایران،‌ مأموریتهای نظامی خود در عراق را متوقف کردند

نیروهای آلمانی در عراق
نیروهای آلمانی در عراق

خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت خبر داد، ارتش آلمان می‌گوید در ارتباط با تنشهای ایران آموزش ارتش عراق را متوقف می‌کند.


خبرگزاری رویترز همچنین نوشت:  آژانس خبری هلند روز چهارشنبه گزارش کرد دولت این کشور ماموریتی در عراق برای کمک‌رسانی به مقامات محلی را بدلیل تهدید امنیتی منتفی کرد.
پرسنل ارتش هلند در همراهی با دیگر نیروها خارجی در اربیل در شمال این کشور به نیروهای عراقی کمک‌رسانی میکردند.

 

همچنین وزارت‌خارجه آمریکا امروز در اطلاعیه‌یی از کارکنان این وزارت‌خانه در عراق که حضورشان در این کشور ضروری نیست، خواست که عراق را ترک کنند.

سی ان ان در گزارش گفت: مقامات آمریکا به سی ان ان گفته اند اطلاعات حاکیست که نیروهای رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن در نظر دارند  نیروهای آمریکا در عراق  و سایر نقاط را هدف قرار دهند.

آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: سفارت آمریکا در عراق می‌گوید وزارت‌خارجه به تمامی کارمندان دولتی غیرضروری دستور می‌دهد که بلافاصله عراق را ترک کنند.

رویترز نوشت: با اشاره به سفارت و کنسولگری آمریکا در اربیل گفته است « خدمات ویزایی معمول در هر دو موضع به‌طور موقت تعلیق می‌شود. دولت آمریکا دارای توانمندی محدودی برای خدمات اورژانس به شهروندان آمریکا در عراق می‌باشد.

این بیانیه توصیه کرده است افراد بیمار «با وسایل حمل‌ و نقل تجاری هر چه زودتر خارج شوند».

 

همزمان اسکای نیوز گزارش داد که وزارت‌خارجه انگلستان به‌دلیل آنچه افزایش تنش بین رژیم ایران و آمریکا خوانده است وارد «حالت فوق العاده» در سطح پایین شده است.

اسکای نیوز گفت درجه بحران ممکن است افزایش یابد اگر شرایط در متطقه غرب آسیا بدتر شود.

 

سفارت آمریکا در بغداد روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت ۹۸به شهروندان این کشور در مورد «افزایش تنشها» در عراق هشدار داد و بر «لزوم حفظ هوشیاری» تأکید کرده بود.

مطالب انتشار یافته توسط سفارتخانه آمریکا در بغداد از شهروندان آمریکا خواسته است: به عراق سفر نکنند؛ از توقف در مکانهای که به‌عنوان مکان تجمع آمریکاییها شناخته شده است اجتناب کنند؛ هیچگونه اطلاعاتی در مورد خود به بیرون فاش نکنند و مراقب اطراف خود باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34071e57-58ce-44d9-97e8-c5f8697cb387"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات