728 x 90

آلمان یک مشاور نظامی را به‌خاطر جاسوسی برای رژیم ایران دستگیر کرد

آلمان یک مشاور نظامی را بخاطر جاسوسی برای رژیم ایران دستگیر کرد
آلمان یک مشاور نظامی را بخاطر جاسوسی برای رژیم ایران دستگیر کرد

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۲۵ دیماه گزارش داد:‌ آلمان یک مشاور نظامی را به‌خاطر جاسوسی برای رژیم ایران دستگیر کرد.

بنا‌ به این گزارش آلمان روز سه‌شنبه گفت، یک مرد آلمانی - افغانی را که به‌عنوان مشاور فرهنگی برای ارتش آلمان کار می‌کرد و برای رژیم ایران جاسوسی کرد را بازداشت کرد.

به گفته اشپیگل آنلاین او مظنون به کار با سرویسهای مخفی رژیم ایران برای چندین سال بوده است.

آنها افزودند: متهم یک مشاور ارزیابی زبان و مشاوره فرهنگی در نیروهای مسلح آلمان بوده است. در این موضع اعتقاد بر این است او اطلاعات را به سرویسهای اطلاعاتی ایران منتقل می‌کرده است.

گزارش می‌افزاید، در حالی که برای ارتش آلمان کار می‌کرده دسترسی به اطلاعات بسیار حساس از جمله اعزام نیروها به افغانستان داشته است.

 

دفتر دادستانی فدرال در بیانیه‌یی اعلام کرد که مقامات این سازمان یک فرد دوتابعیتی آلمانی-افغان به نام عبدالحمید. س را به اتهام «نقض قوانین حفاظتی» در ناحیه راینلاند در غرب این کشور بازداشت کرده است.

مقامات آلمانی و اروپایی در ماه‌های گذشته نسبت به افزایش فعالیت‌های جاسوسی رژیم ایران هشدار داده‌اند.

در ماه ژوئیه، سازمان اطلاعات داخلی آلمان گزارش داده بود که رژیم ایران توانایی‌های خود را در زمینه حملات سایبری گسترش داده و برای شرکتها و مؤسسات تحقیقی آلمان خطر ایجاد کرده است.

 

وزارت‌خارجه آلمان در دسامبر ۲۰۱۷ ضمن احضار سفیر رژیم ایران در این کشور به وی هشدار داده بود که جاسوسی از نظر برلین «غیرقابل قبول» است. این اقدام وزارت‌خارجه آلمان به‌دنبال به اجرا در آمدن حکم محکومیت یک شهروند پاکستان به جرم جاسوسی برای رژیم ایران صورت گرفته بود.

پلیس آلمان همچنین در ژانویه سال گذشته اقدام به تفتیش منازل و دفاتر ۱۰فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم ایران کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46a82b54-ffd7-4540-a583-13ebff8d334c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات