728 x 90

در آلمان، سوریها شکنجه‌گرانشان را به دادگاه می‌کشند

خبرگزاری فرانسه: در آلمان، سوریها شکنجه‌گرا نشان را به دادگاه می‌کشند
خبرگزاری فرانسه: در آلمان، سوریها شکنجه‌گرا نشان را به دادگاه می‌کشند

خبرگزاری فرانسه در مطلبی با عنوان «در آلمان، سوریها شکنجه‌گرانشان را به دادگاه می‌کشند» نوشت: «شما هرگز از مجازات مصونیت نخواهید داشت، پس به این موضوع فکر کنید!».

 

خبرگزاری فرانسه روز اول اردیبهشت درباره محاکمه شکنجه‌گران سوری(رژیم اسد) در آلمان نوشت: «پنج سال پیش، وقتی انور البونی از کنار هموطن سوری‌اش، انور رسلان در یک فروشگاه DIY در آلمان عبور کرد، او را به‌عنوان مردی که یک دهه قبل او را به زندان انداخته بود، شناسایی کرد.

 

روز پنجشنبه آینده، این دو نفر در یک دادگاه آلمان با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد، جایی که رسلان یکی از دو افسر سابق اطلاعاتی سوریه(رژیم اسد) است که به‌خاطر جنایات علیه بشریت برای رژیم بشار اسد، در جایگاه متهم قرار می‌گیرد.

 

 

در نخستین دادرسی حقوقی در جهان به‌دلیل شکنجه تحت حمایت دولت در سوریه، «انور رسلان» تحت اصل صلاحیت جهانی قضاوت - این امر به یک کشور خارجی اجازه می‌دهد تا جرایم علیه بشریت را تحت پیگرد قانونی قرار دهد – محاکمه خواهد شد.

برای «انور البونی»، که در برلین با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد، این محاکمه "‌‌یک پیام مهم"‌‌ به رژیم اسد ارسال می‌کند: "‌‌شما هرگز از مجازات مصونیت نخواهید داشت، پس به این موضوع فکر کنید!"‌‌...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86858dc0-2593-46da-bb07-9590ed883732"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات