728 x 90

آلمان دو دیپلمات رژیم آخوندی را از آلمان اخراج کرد

آلمان دو دیپلمات رژیم آخوندی را از آلمان اخراج کرد
آلمان دو دیپلمات رژیم آخوندی را از آلمان اخراج کرد

دولت آلمان روز چهارشنبه سوم اسفند از اخراج دو دیپلمات رژیم آخوندی به‌دلیل صدور حکم اعدام علیه جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان دوم اسفند۱۴۰۱)، بیدادگاه ارتجاع در تهران، جمشید شارمهد را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت: رژیم ایران به هر نحوی که می‌تواند با مردم ایران می‌جنگد و حقوق‌بشر را نادیده می‌گیرد. حکم اعدام برای جمشید شارمهد قابل‌قبول نیست. ما این را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم و از رژیم ایران می خواهیم که حکم را لغو کند. (توئیتر اولاف شولتز ۳ اسفند)

بیانیه آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان درباره حکم اعدام جمشید شارمهد در ایران ۲ اسفند۱۴۰۱:

حکم اعدام جمشید شارمهد مطلقاً غیرقابل قبول است. مجازات اعدام نه تنها ظالمانه، بلکه غیرانسانی و تحقیرآمیز است. جمشید شارمهد از آنجایی که به وکیل قانونی که آزادانه انتخاب شده دسترسی نداشت، هرگز حتی به ظاهر یک محاکمه عادلانه هم نداشت. ما از زمان دستگیری شارمهد که در شرایط بسیار مشکوک صورت گرفت، بارها و بارها به‌نمایندگی از او مداخله کردیم. این تلاش‌ها توسط رژیم ایران نادیده گرفته شده است و ما به‌طور مداوم از دسترسی کنسولی و هم‌چنین دسترسی به جلسات دادگاه محروم بوده‌ایم. اعمال مجازات اعدام برای شارمهد پاسخ صریحی را در پی خواهد داشت.

رناتا آلت، رئیس کمیته حقوق‌بشر پارلمان آلمان گفت: صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد بار دیگر نشان می‌دهد که دستگاه قضایی رژیم ایران چقدر غیرانسانی است. او بی‌گناه است و باید فوراً تبرئه شود! این سیاست غیرانسانی نشان می‌دهد که چقدر ضروری است تحریم‌ها علیه رژیم ایران شدیدتر شود!

(توئیتر رناتا آلت رئیس کمیته حقوق‌بشر پارلمان آلمان  ۲ اسفند)

 

فریدریش مرتس، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت: حکم اعدام رژیم ایران علیه شهروند آلمانی جمشید شارمهد توهین‌آمیز است. او وکیلی نداشت که به او اعتماد کند و سفارت آلمان هم دسترسی کنسولی نداشت. روابط دیپلماتیک با رژیم ایران باید به سطح کاردار تنزل یابد.(توئیتر فریدریش مرتس دبیرکل حزب دموکرات‌مسیحی آلمان ۲اسفند)

 

یادآوری می‌شود روز سه‌شنبه ۲ اسفند خبرگزاری قضاییه جلادان از صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد تحت عنوان افساد فی‌الارض خبر داد.

 

سخنگوی مجاهدین گفت: جای آن است که آلمان و آمریکا با شدیدترین اعتراض و محکومیت و طرح موضوع در شورای امنیت ملل‌متحد رژیم را وادار کنند جمشید شارمهد را برای هر گونه تحقیقات به دادگستری آلمان تحویل بدهد و شارمهد تمامی حقایق در رابطه با رژیم را بدون هیچ پرده‌پوشی با افکار عمومی در میان بگذارد. دولتهای اروپایی و آمریکا نباید اقدام رژیم را بی‌جواب بگذارند و ملعبه دست آخوندها و بازیهای اطلاعاتی و اقدامات تروریستی آنها شوند. اطلاع افکار عمومی و ارگانهای بین‌المللی از جزئیات ماجرا در هر صورت و با هر فرضیه‌ای برای سد بستن در برابر تروریسم و توطئه‌های رژیم آخوندی و دستگاههای اطلاعاتی آن بسیار ضروریست.

(سایت مجاهد ۱۲مرداد ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9c44c5b-176e-4f9f-a906-58aa4f749dcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات