728 x 90

آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی، برزیل و استرالیا تمامی تورهای خود را به‌مقصد ایران لغو کرده‌اند

لغو تورهای گردشگری به ایران
لغو تورهای گردشگری به ایران

رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌یی راهنمایان گردشگری رژیم گفت: به‌دنبال اتفاقات اخیر، کشورهای آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی، برزیل و استرالیا تمامی تورهای خود را به‌مقصد ایران به‌صورت کامل لغو کرده‌اند.

سایت حکومتی دیده‌بان روز ۱۷مهرماه نوشت: محسن حاجی‌سعید ضمن بیان این موضوع که متأسفانه تعداد گردشگران ورودی در دوران پساکرونا در مقایسه با سال۱۳۹۸ و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا فاصله زیادی دارد، اغتشاشات و آشوب‌های اخیر را مانعی دوباره بر سر راه رونق دوباره این صنعت دانست و از لغو کامل تورهای ۵کشور که قصد سفر به ایران را داشتند، خبر داد.

رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌یی راهنمایان گردشگری رژیم با اشاره به این‌که قیام و اعتراضات اخیر مانع جدی در راستای رونق دوباره گردشگری خارجی در دوران پساکرونا است گفت: متأسفانه بسیاری از کشورها خصوصاً کشورهای معاند با انتشار اطلاعیه‌یی مبنی بر توصیه عدم سفر به ایران با توجه به اتفاقات اخیر از ورود بسیاری از گردشگران خارجی که قصد ورود و سفر به ایران را داشته‌اند، جلوگیری به‌عمل آورده‌اند.

این فعال بخش خصوصی گردشگری در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: با وجود این، اما تعدادی از گردشگران خارجی نیز که متمایل به ورود به ایران بودند پس از مشورت با سفرای خود در ایران و با توجه به توصیه ضمنی آنان مبنی بر خودداری از ورود به ایران ـ با توجه به مسئولیتی که این سفیران در قبال جان گردشگران خود در مواقع بحران دارند ـ عملاً از سفر به ایران صرف‌نظر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال اغتشاشات و اتفاقات اخیر درصد بالایی از تورهای خارجی به‌مقصد ایران لغو شده است که باید گفت تعداد آن بسیار بالا و قابل توجه است؛ در حقیقت بر اساس گزارشها و بررسی‌های انجام‌گرفته، اجمالاً ً از قرار اطلاع واصله، کشورهای آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی، برزیل و استرالیا تمامی تورهای خود را به‌مقصد ایران به‌صورت کامل لغو کرده‌اند.

 

یادآوری می‌شود دولتهای فرانسه و هلند روز جمعه ۱۵مهرماه از اتباع خود خواستند هر چه سریع‌تر ایران را ترک کنند چون که در معرض خطر بازداشتهای خودسرانه قرار دارند.

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۳مهرماه از شهروندان خود خواست به‌دلیل بازداشتهای غیرقانونی به ایران سفر نکنید.

وزارت امور خارجه اتریش و انگلستان روز ۱۳مهر به شهروندان خود درباره سفر به ایران هشدار دادند.

پیش‌تر وزارت‌خارجه آلمان نیز به شهروندان خود و هم‌چنین افراد دوتابعیتی ایرانی ـ آلمانی، درباره سفر به ایران هشدار داده و خواسته بود که تنها در صورت ضرورت، به ایران سفر کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05948a7f-bfae-41a4-9ed5-eb3d85b208af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات