728 x 90

آلمان: اتحادیه اروپا به‌دنبال تصویب تحریم‌های جدید ایران در هفته آینده است

آنالنا بائربوک؛ وزیر خارجه آلمان
آنالنا بائربوک؛ وزیر خارجه آلمان

خبرگزاری فرانسه به‌تاریخ چهارشنبه ۱۸آبان به‌نقل از آنالنا بائربوک؛ وزیر خارجه آلمان نوشت: «اتحادیه اروپا به‌دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در هفته آینده به‌دلیل سرکوب مرگبار اعتراضات به وسیله جمهوری اسلامی است».
وی در توئیتی نوشت: «ما در حال کار روی بسته بعدی تحریم‌ها هستیم. ما می‌خواهیم آن را در هفته آینده تصویب کنیم. ما تسلیم نخواهیم شد. ما نه تنها امروز، بلکه تا زمانی که لازم باشد، در کنار مردان و زنان ایران هستیم».
این در حالی است که روز چهارشنبه شارل میشل رئیس شورای اروپا در اجلاس عمومی پارلمان درباره اتخاذ تصمیمات علیه رژیم ایران گفت: در نهایت این اجلاس [سران اتحادیه اروپا از ۲۰ تا ۲۱اکتبر] فرصتی بود که رهبران اتحادیه در مورد آخرین تحولات در ایران اظهارنظر کنند. تصمیماتی در مورد تحریم‌ها گرفته شد و کشورهای عضو به کار خود برای اعمال تحریم‌های بیشتری ادامه می‌دهند. امیدواریم که رهبران اروپا سرکوبی که علیه تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز در ایران انجام شده را قویاً محکوم کنند و ما شجاعت فوق‌العاده زنان و دختران که نیروها را بسیج می‌کنند تا از کرامت و حق خودشان دفاع کنند، تحسین می‌کنیم و ما می‌خواهیم در انجام این کار از آنها حمایت کنیم.


از سویی دیگر روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا؛ روز چهارشنبه ۱۸آبان در سخنرانی افتتاحیه اجلاس عمومی این پارلمان با انعکاس حمایت اتحادیه اروپا از اعتراضات سراسری مردم ایران گفت «می‌خواهم یک بار دیگر موضوع وضعیت ایران را مطرح کنم. وضعیت در ایران بیش‌از‌پیش وخیم‌تر شده است. مردم در خیابانهای ایران به حمایت ما نیاز دارند. آنها سزاوار حمایت ما هستند.
زنان، دانشجویان، روشنفکران و بسیاری دیگر جان خود را در تهران و شهرهای دیگر در مبارزه برای حقوق‌بشر بنیادین به خطر می‌اندازند. رژیم ایران به معترضان رحم نمی‌کند و اکنون فراخوانها برای محکومیت زنان زندانی به اعدام آغاز شده است. به همین دلیل است که من در نامه‌یی که دیروز ارسال شد از نماینده عالی [جوزپ بورل] خواستم که در برابر این اقدامات انزجار‌آور موضع قاطعانه اتخاذ کند.
این پارلمان موضوع را کاملاً روشن ساخته است. ما به یک تحقیق بین‌المللی نیاز داریم تا این رژیم سرکوبگر را در قبال نقض مداوم حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد. اکنون زمان اعمال تحریم‌های هدفمند بیشتر است. نمی‌توان مانند گذاشته با رژیم ایران تعامل کرد. .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/276d8476-256a-47ef-a381-a02f5caa7193"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات