728 x 90

آغاز واکسیناسیون مقابله با کرونا در مصر

واکسیناسیون مقابله به کرونا در مصر
واکسیناسیون مقابله به کرونا در مصر

مصر که با ۱۰۰میلیون نفر جمعیت پر نفوس‌ترین کشور در جهان عرب است از روز دوشنبه ۶بهمن واکسیناسیون شهروندان خود علیه بیماری کرونا را آغاز کرد. آغاز این واکسیناسیون در حالی است که وزیر بهداشت این کشور پیش‌تر خبر از اقدامات دولت برای تهیه و تولید واکسن کرونا داده بود.
مقامات بهداشتی مصر واکسیناسیون شهروندان را با واکسن تولیدی کشور چین آغاز کردند و واکسن‌هایی از بریتانیا و روسیه هم در برنامه واکسیناسیون این کشور قرار دارد.


خاطرنشان می‌شود در حالی که به‌دلیل صدور فتوای ارتجاعی خامنه‌ای؛ ولی‌فقیه ارتجاع؛ استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی؛ ممنوع و موج جان‌باختن بیماران در بیمارستانها کشور رو به افزایش است، دیگر کشورهای منطقه با استفاده از واکسنهای تأیید شده سازمان بهداشت جهانی؛ واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کرده‌اند.

آغاز واکسیناسیون در شماری از کشورهای عربی

کشور کویت با دریافت ۱۵۰هزار دوز واکسن تولید شده توسط فایرزـ بیوتک از روز ۲۴دسامبر واکسیناسیون شهروندان را آغاز نمود.
کشور عمان از تاریخ ۲۷دسامبر و با هدف واکسیناسیون ۶۰درصد از حدود ۵میلیون نفر جمعیت کشور و با واکسن تولیدی فایرز واکسیناسیون شهروندان را آغاز نمود.
کشور قطر پس از ورود اولین گروه از واکسنهای فایزر واکسیناسیون رایگان ویروس کرونا را آغاز کرد. این کشور هم‌چنین قرارداد خرید واکسنهای مودرنا و آسترازنکا را امضا کرده است.
عربستان سعودی، واکسیناسیون شهروندان خود را با واکسن فایرز در ۱۷دسامبر آغاز کرد.
امارات متحده عربی اولین تزریق واکسن ویروس کرونا فایرزـ بیوتک برای شهروندان خود را در ۱۴دسامبر در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی آغاز نمود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84c4eabf-322b-4b17-a3af-22f6551dd96a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات