728 x 90

آغاز محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات‌ تروریست رژیم آخوندی و سه همدستش در بلژیک

دیپلمات تروریست اسدالله اسدی رژیم ایران
دیپلمات تروریست اسدالله اسدی رژیم ایران

صبح امروز محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و سه همدستش در دادگاهی در شهر آنتورپ بلژیک آغازشد. این جلسه به تفهیم اتهام به متهمان اختصاص داشت. اسدالله اسدی، امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی به دو اتهام اقدام به‌قتل تروریستی و مشارکت در یک تشکل تروریستی محاکمه می‌شوند.

دادستان بلژیک پس از خاتمه تحقیقات خواستار محاکمه آنها به این دو اتهام شده بود. دادگاه امروز که با حضور وکلای شاکیان خصوصی تشکیل شده بود با درخواست دادستان برای شروع محاکمه اسدالله اسدی و سه همدستش موافقت کرد و پرونده را به دادگاه ذیربط ارجاع داد. جلسات محاکمه به‌زودی در آنتورپ بلژیک ادامه خواهد یافت.

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار رژیم نخستین محاکمهٔ یک دیپلمات در حال کار رژیم آخوندی است. این نخستین بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود. امری که نشان می‌دهد رژیم برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی موجودیت خود از هیچ جنایت و هیچ هزینه‌ای رویگردان نیست.

در سال۹۷ رژیم آخوندی، خشمگین از انتقال جمعی مجاهدین به آلبانی، وحشت‌زده از قیام دی ۹۶ و نگران از نقش رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و اعتبار فزاینده مقاومت ایران درصدد ترور خانم رجوی و برجسته‌ترین میهمانان آمریکایی و اروپایی برآمد. دیپلمات تروریست رژیم همراه با سه مزدور می‌خواستند گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در ۹تیر ۱۳۹۷ را منفجر کنند. این طرح تروریستی در آخرین مرحله کشف و خنثی شد. امیر سعدونی و نسیمه نعامی که ۱۲سال به‌عنوان هوادار مجاهدین نقش بازی می‌کردند در حالی‌که بمب را به ویلپنت منتقل می‌کردند در بلژیک دستگیر شدند. مهرداد عارفانی در ویلپنت پاریس و اسدی در آلمان دستگیر و به قضاییه بلژیک تحویل شدند. عارفانی به بهانهٔ همراهی با مادر یک شهید قبلاً برای شناسایی به آلبانی رفته بود. اسدالله اسدی روز ۷تیر ۹۷ شخصاً یک بمب قوی الانفجار TATP را در لوکزامبورگ تحویل امیر سعدونی و نسیمه نعامی برای کار گذاشتن در ویلپنت داد.

قضاییه بلژیک پس از ۲سال تحقیقات در مورد توطئه تروریستی در ویلپنت را خاتمه یافته اعلام کرد و پرونده اسدالله اسدی و سه تروریست دیگر را به دادگاه ارجاع داد

پیش از این خانم مریم رجوی به مدت ۷ساعت با ارائه اسناد و مدارک شهادت داد و مشخص کرد که این عملیات بزرگ تروریستی در شورای عالی امنیت رژیم به ریاست روحانی تصویب و خامنه‌ای دستور اجرای آن را داده است. خانم رجوی در شهادت خود تأکید کرد علاوه بر اسدی و دیگر تروریستهای دستگیر شده به‌عنوان عاملان جنایت، آمران یعنی خامنه‌ای، روحانی، ظریف و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات رژیم باید محاکمه شوند و این لازمه متوقف کردن تروریسم افسارگسیخته آخوندهاست.

خواهران مجاهد حمیده دشتی، زکیه حجتی و معصومه اردیخانی، برادران مجاهد مهدی ابریشمچی، محمد محدثین و ابوالقاسم رضایی و شمار زیادی از هواداران مجاهدین به‌طور جداگانه به‌عنوان شاهد نزد مقامات قضایی بلژیک به تفصیل مورد استماع قرار گرفتند.

علاوه بر اعضای مجاهدین و شورای ملی مقاومت، شماری از شخصیتهای برجسته در گردهمایی ویلپنت به‌عنوان شاکیان خصوصی در این پرونده حضور دارند. سیداحمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، سناتور توریسلی از آمریکا، جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، اینگرید بتانکورد کاندیدای ریاست‌جمهوری در کلمبیا و نمایندگان پارلمان انگلستان باب بلکمن و راجر گادسیف، در شمار شاکیان خصوصی در این پرونده هستند.

توطئه‌های زنجیره‌یی دو ساله رژیم برای ممانعت از محاکمه اسدی و آزاد کردن وی به یک شکست مضاعف برای رژیم تبدیل شد. فشارهای دیپلماتیک، وعده‌های اقتصادی و تهدید به گروگانگیری همگی بی‌نتیجه ماند. در مرحله بعد اطلاعات رژیم با ترفندهای دیگری تلاش کرد پرونده دیپلمات تروریست خود را تحت‌الشعاع قرار بدهد و تا آنجا که ممکن است از بار آن بکاهد.

به‌رغم تمامی تلاشهای دیکتاتوری آخوندی برای دربردن دیپلمات تروریست دستگیر شده‌اش اسدالله اسدی از محاکمه و قرار گرفتن در برابر میز عدالت، قضاییه بلژیک روز چهارشنبه ۲۵تیر محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و سه تروریست دیگری که به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۹تیر ۱۳۹۷ آغاز شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d71d5e13-5850-44bd-b0eb-f48c9519e169"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات