728 x 90

آغاز اجلاس جهانی داووس

آغاز اجلاس جهاني داووس
آغاز اجلاس جهاني داووس

چهل ونهمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، روز سه‌شنبه ۲ بهمن ۹۷ در داووس سوئیس آغاز شد. بیش از ۳هزار بازرگان، سیاستمدار، دانشگاهی و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در این اجلاس که تا ۵بهمن ادامه خواهد یافت شرکت می‌کنند.

رؤسای جمهور آمریکا، فرانسه و نخست‌وزیر انگلستان از غایبان این اجلاس هستند.

جهانی شدن، بهداشت روانی، تغییرات اقلیمی، کاهش رشد اقتصادی در چین و اقتصاد جهانی، جنگهای تجاری، بحران سوریه و یمن، بحران مهاجرت، مبارزه با فقر و برگزیت از جمله موضوعات اجلاس داووس خواهد بود.

 

لازم به یادآوری است که در اجلاس سال گذشته داووس خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره رژیم ایران گفت: مقامهای عرب خلیج‌فارس از مجمع جهانی اقتصاد در داووس استفاده کردند تا آنچه رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه نامیدند را زیر ضرب ببرند. آنها در این رابطه از غیبت قابل‌ توجه رژیم ایران در این اجلاس سالانه بهره‌برداری کردند.

در نتیجه، پلتفرم داووس به‌طور وسیعی برای عربستان، امارات و بحرین باز بود تا به رژیم ایران انتقاد کنند و علاوه بر این، انتقادهای سنجیده تری هم از سوی سایرین به رژیم ایران مطرح شد.

عادل جبیر وزیر خارجه پیشین عربستان گفته بود دو دستگاه داریم یکی نور است و دیگری ظلمت و تاریکی و فرقه‌گرایی. این فرقه‌گرایی می‌خواهد یک امپراتوری که هزاران سال قبل ایجاد شده بود حالا می‌خواهد با بکارگیری فرقه‌گرایی و تروریسم برای مداخله در امور سایر کشورها را برگرداند. وی گفت تاریخ نشان داده که نور بر ظلمت همواره فائق آمده است...

سعد حریری نخست‌وزیر لبنان گفت رژیم ایران یک چالش را در منطقه نمایندگی می‌کند.. رژیم ایران نمی‌تواند در یمن دخالت کند.

اورسولا وان در لین وزیر دفاع آلمان گفت شکی نیست که ما نگرانیهای زیادی نسبت به رژیم ایران داریم...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fdff5a9-6a51-41a5-b50e-7dc1caeb7c79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات