728 x 90

آسوشیتدپرس: کشتی جنگی انگلستان، محموله موشکهای پیشرفته رژیم ایران را توقیف کرد

کشتی جنگی بریتانیا موشک های پیشرفته ایرانی را که به مقصد یمن رهسپار بود توقیف کرد
کشتی جنگی بریتانیا موشک های پیشرفته ایرانی را که به مقصد یمن رهسپار بود توقیف کرد

بنا به گزارش آسوشیتدپرس پنجشنبه ۱۶تیر کشتی نیروی دریایی انگلستان یک محموله موشکهای متعلق به رژیم ایران را در دریای عمان توقیف کرده است.

این خبرگزاری می‌نویسد محموله مورد نظر قرار بود به‌دست شبه‌نظامیان حوثی برسد و بار دیگر نشان می‌دهد که حکومت ایران از حوثی‌های یمن حمایت نظامی می‌کند.

وزارت دفاع انگلستان نوشت، در اوایل سال جاری، ناو مونتروز هنگام گشت‌زنی عادی در منطقه با بازرسی چند قایق مشکوک، مقادیری موشکهای زمین به هوا و موتور موشک کروز را کشف و بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت مصوب سال۲۰۱۵ آنها را توقیف کرده است. این قطعنامه مکمل قطعنامه تحریم تسلیحاتی گروه حوثی‌های یمن است.

این عملیات در ساعات اولیه روزهای ۲۸ژانویه۲۰۲۲-۸بهمن۱۴۰۰ و ۲۵فوریه۲۰۲۲-۶اسفند۱۴۰۰ انجام شد و نتیجه تجسس هوایی هلیکوپتر مستقر بر این ناو بود که مشاهده کردند قایق‌های حامل تسلیحات به‌سرعت از سواحل ایران دور می‌شدند.

بر اساس این گزارش، عملیات ماه فوریه از حمایت ناوشکن آمریکایی گریدلی و هلیکوپتر این ناو برخوردار بود. ناو مونتروز در پی دریافت گزارش هلیکوپترها از مشاهده محموله‌های مشکوک بر عرشه این قایق‌ها وارد عمل شد و پس از تعقیب قایق‌ها سرانجام آنها را متوقف کرد.

یک گروه از تفنگداران دریایی بریتانیا پس از ایمن‌سازی و جستجوی دو قایق، دهها بسته تسلیحات پیشرفته آنها را به ناو مونتروز منتقل کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c74f100-4899-4d4d-b2eb-d1a96b5a5b9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات