728 x 90

آسوشیتدپرس درباره پرتاب موشک ماهواره‌بر رژیم: مشخص نیست که هیچ‌یک از این اجرام وارد مدار زمین شده است یا خیر

پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم
پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۹دیماه در گزارشی از پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ توسط رژیم آخوندی نوشت: رژیم ایران روز پنجشنبه گفت یک موشک ماهواره‌بر حامل ۳دستگاه به فضا پرتاب کرده است، مشخص نیست که هیچ‌یک از این اجرام وارد مدار زمین شده است یا خیر.

آسوشیتدپرس افزود: خبرگزاریهای نیمه رسمی رژیم ایران، اشاره‌یی به‌زمان انجام پرتاب موشک ماهواره‌بر و یا دستگاههایی که این ماهواره‌بر حامل آن بوده، نداشته است.

پرتاب موشک ماهواره‌بر در بحبوحه مذاکرات جاری در وین بر سر توافق هسته‌یی رژیم ایران انجام می‌شود. پرتابهای قبلی مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته است.

در همین رابطه برخی از خبرنگاران حکومتی در رسانه‌های اجتماعی نوشتند که پرتاب این ماهواره‌بر موفق نبود و محموله سرعت کافی را برای قرار گرفتن در مدار پیدا نکرد.

تیرماه امسال شبکه خبری سی‌ان‌ان از چهارمین شکست پیاپی در پرتاب موشک سیمرغ خبر داد اما آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات دولت آخوند روحانی، این خبر را تکذیب کرد.

پس از انتشار گزارش‌ها درباره دو پرتاب ناموفق ماهواره‌بر توسط رژیم آخوندی، ظریف، وزیر خارجه رژیم در بهمن‌ماه ۹۷ از احتمال خرابکاری آمریکا در پرتاب این ماهواره‌ها سخن گفت.

دو روز پیش از آن روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود که از سال‌ها پیش و از زمان دولت اوباما، آمریکا یک برنامه مخفیانه‌ برای کارشکنی در اهداف موشکی ایران داشته است.

پس از آزمایش موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط رژیم آخوندی در سال ۱۳۹۶، وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شرکت زیر مجموعه «گروه صنعتی موسوم به همت» را مورد تحریم قرار داد.

آمریکا و شماری از کشورها برنامه ماهواره‌ای ایران را پوششی برای آزمایش‌های موشکی خوانده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c78754d-6fbc-47a0-ad91-eb89d8934718"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات