728 x 90

آسوشیتدپرس: نیروی دریایی آمریکا یک سلاح لیزری را در خاورمیانه آزمایش کرد

نیروی دریایی آمریکا یک سلاح لیزری را در خاورمیانه آزمایش کرد
نیروی دریایی آمریکا یک سلاح لیزری را در خاورمیانه آزمایش کرد

نیروی دریایی آمریکا در بحبوحه تهدید قایق های بدون سرنشین، روز چهارشنبه ۲۴آذر یک سلاح لیزری را در خاورمیانه آزمایش و به کمک آن یک شناور هدف را در خاورمیانه منهدم کرده است.

آمریکا به کمک این سیستم می‌تواند با قایق‌های مملو از بمبی که از سوی شورشیان حوثی در دریای سرخ مستقر شده‌اند به مقابله بپردازد.

به گزارش آسوشیتدپرس آزمایش روز سه‌شنبه از عرشه ناو «یو اس اس پورتلند» انجام و به سمت هدفی در خلیج عدن شلیک شد و در نهایت نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه، در بیانیه‌یی این آزمایش را «موفقیت‌آمیز» توصیف کرد.

پیش از این نیز «یو اس اس پورتلند» پورتلند از سلاح لیزری برای سرنگونی یک پهپاد در حال پرواز در می‌۲۰۲۰ میلادی استفاده کرده بود.

شبه‌نظامیان حوثی قایق‌هایی بدون سرنشین و مملو از مواد منفجره را در آب‌های دریای سرخ مستقر کرده‌اند که می‌توان آنها را از راه دور هدایت کرد و پس از فرستادن به سمت هدف منفجر کرد. این گمان وجود دارد که این قایق‌ها به کمک رژیم ایران ساخته شده باشند.

اگر چه رژیم ایران تسلیح حوثی‌ها را رد کرده اما کارشناسان سازمان ملل، تحلیلگران مستقل و کشورهای غربی اسناد متعددی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تهران با این سلاحها ارتباط دارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24c7bcaa-1949-4faf-b8b1-29751db4132d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات