728 x 90

آسوشیتدپرس: نیروی دریایی آمریکا مهاجمانی که نفتکش مرتبط با اسراییل را در اختیار داشتند، بازداشت کرد

کشتی توقیف شده توسط شبه‌نظامیان یمن
کشتی توقیف شده توسط شبه‌نظامیان یمن

آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۶آذر نوشت: نیروی دریایی آمریکا مهاجمانی را که نفتکش مرتبط با اسراییل را در اختیار داشتند، را بازداشت کرد. موشک‌هایی از یمن تحت کنترل شورشیان در پی آن [بطرف کشتی نیروی دریایی آمریکا] شلیک شدند.

دبی، امارات متحده عربی (AP) - مقامات گفتند که مهاجمان مسلح یک نفتکش مرتبط با اسراییل را روز یکشنبه در سواحل یمن تصرف کرده و سپس نفتکش را رها کردند و بعد از رها کردن نفتکش توسط نیروی دریایی ایالات متحده دستگیر شدند.

دو موشک بالستیک که از یمن تحت کنترل حوثی‌ها شلیک شد، سپس در نزدیکی یک کشتی جنگی آمریکایی که در حال کمک به نفتکش در خلیج عدن بود فرود آمد. این امر افزایش خطرات در بحبوحه یک سری حملات علیه کشتی‌ها در ارتباط با جنگ اسراییل و حماس می‌باشد.

دولت به‌رسمیت شناخته شده بین‌المللی یمن، شورشیان حوثی مورد حمایت ایران را مسئول این حمله دانست، اگر چه شورشیان که کنترل صنعا، پایتخت را در دست دارند، نه تصرف و نه حمله موشکی را تأیید نکردند...

سنتکام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا بامداد دوشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروها و متحدانش، از جمله ناوشکن یو.اس.اس میسون USS Mason، به توقیف نفتکش واکنش نشان دادند و از مهاجمان خواستند نفتکش را آزاد کنند.

فرماندهی مرکزی گفت: «متعاقباً پنج فرد مسلح کشتی را ترک کردند و سعی کردند از طریق قایق کوچک خود فرار کنند. میسون مهاجمان را تعقیب کرد و در نهایت آنها را بازداشت کرد.

فرماندهی مرکزی هویت مهاجمان را شناسایی نکرد، اما گفت که پرتاب موشک از یمن تحت کنترل حوثی‌ها در اوایل صبح دوشنبه به‌دنبال آن انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «موشکها در خلیج عدن تقریباً ۱۰مایل دریایی (۱۸.۵ کیلومتر) از کشتی‌ها فرود آمدند.

بیانیه افزود: یو.اس.اس میسون در زمان پرتاب موشک، در حال پایان دادن به پاسخ خود به تماس اضطراری نفتکش پارک مرکزی M/V بود. در جریان این حادثه هیچ خسارت یا آسیبی از هیچ‌یک از شناورها گزارش نشده است».

اوایل صبح دوشنبه، کمپانی زودیاک [که نفتکش متعلق به آن است] گفت کشتی حامل اسید فسفریک و خدمه آن متشکل از ۲۲ملوان از بلغارستان، گرجستان، هند، فیلیپین، روسیه، ترکیه و ویتنام آسیبی ندیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/643bd419-3033-4bd4-b1b0-b9f913e149a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات