728 x 90

آسوشیتدپرس: نیروهای طالبان با خشونت اعتراضات را متفرق و ۱نفر را کشتند

نیروهای طالبان در  کابل
نیروهای طالبان در کابل

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۲۷مرداد در گزارشی از اعتراضات در افغانستان و سرکوب توسط نیروهای طالبان که منجر به کشته شدن یک شهروند شده است، نوشت:

روز چهارشنبه طالبان با خشونت یک حرکت اعتراضی در شرق افغانستان را در هم شکست و دست کم یک نفر را برای خنثی کردن یک نمایش مخالفت علنی غیرمعمول کشتند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد دست‌کم سه نفر در پی تظاهرات ضدطالبان در شهر جلال‌آباد افغانستان کشته شدند.

آسوشیتدپرس در ادامه افزود: در عین‌حال این گروه شبه‌نظامی با مقامات سابق دولت سرنگون شده تحت حمایت غرب ملاقات کرد.

این شخصیتها شامل اعضای دولت برکنار شده، از جمله امرالله صالح معاون رئیس‌جمهور، است که در حساب کاربری خودش در توئیتر اعلام کرد که او رئیس‌جمهور قانونی کشور و ژنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع است. و هم‌چنین احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، رهبر کشته شده اتحاد شمالی. هنوز مشخص نیست که آیا آنها قصد دارند طالبان که هفته گذشته بخش اعظم کشور را در چند روز به تصرف خود درآورده‌اند، به چالش بکشند.

در همین حال طالبان تلاش خودش را برای تشکیل حکومت اسلامی فراگیر ادامه دادند. آنها در حال مذاکره با حامد کرزای رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله از مقامات ارشد دولت برکنار شده هستند. محمد یوسف صحا سخنگوی کرزای گفت که دیدارهای مقدماتی با مقامات طالبان مذاکرات نهایی را با ملا عبدالغنی برادر رهبر سیاسی بلندپایه طالبان که این هفته به کشور بازگشت، را تسهیل می‌کند.

کرزای و عبدالله روز چهارشنبه با انس حقانی یکی از رهبران ارشد جناح قدرتمند طالبان، دیدار کردند. ایالات متحده در سال۲۰۱۲ شبکه حقانی را به‌عنوان یک گروه تروریستی نام‌گذاری کرد و مشارکت آن در دولت آینده می‌تواند، آغاز کننده تحریم‌های بین‌المللی باشد.

در همین حال وزارت‌خارجه امارات متحده عربی با صدور یک بیانیه یک جمله‌ای اعلام کرد: اشرف غنی و خانواده‌اش به‌دلیل ملاحظات بشردوستانه در این کشور حضور دارند. روز یکشنبه رئیس‌جمهور (پیشین افغانستان) در بحبوحه پیشروی طالبان فرار کرد و در میان خشم گسترده افغانها از فروپاشی نیروهای امنیتی این کشور ناپدید شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cddb85ac-09b2-41c8-b4f6-309d91e313bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات