728 x 90

آسوشیتدپرس: ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن در خلیج‌فارس، پاسخ پنتاگون به تهدیدهای رژیم ایران

ژنرال فرانک مک کنزی
ژنرال فرانک مک کنزی

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از عرشه ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن گزارش داد: جتهای جنگنده نیروی دریایی که از عرشه ناو هواپیمابر به حرکت درآمده و به سمت شمال به طرف دریای شمالی عربی پرواز می‌کنند علامتی روشن به رژیم ایران هستند که به سراسر جهان دسترسی داشته‌اند و اکنون در همسایگی‌های ایران هستند و شاید که همانجا ماندگار شوند.

ناو هواپیمابر لینکلن با ناوهای اژدرانداز ذخیره و کشتی‌ها و نیروی هواپیمای جنگنده شامل ۷۰هواپیما تجهیزات اصلی، پاسخ پنتاگون به تهدیدات رژیم ایران است. در سالهای اخیر هیچ ناو هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه نبوده است.

دولت آمریکا روز جمعه یک گام هم فراتر رفته است و مجازاتهایی علیه کمپانی پتروشیمی ایران اعلام کرد.

ناو لینکلن روز شنبه ۱۸خرداد در آبهای بین‌المللی شرق عمان و در ۲۰۰مایلی ساحل جنوبی ایران گشت داد.

ناو لینکلن یک ماه بعد از ورودش به منطقه، هنوز وارد خلیج‌فارس نشده است و به‌نظر نمی‌رسد که وارد بشود.

دریادار جان وید(Wade) فرمانده گروه ضربت لینکلن گفت نیروهای دریایی رژیم ایران مطابق نورمهای بین‌المللی با کشتی‌های گروه او عمل کرده‌اند.

آسوشیتدپرس افزود: نیروی لینکلن شامل ۴۴هواپیمای جنگنده است که ۲۴ساعته به مأموریتهای برنامه‌ریزی شده ادامه می‌دهند که عمدتاً جهت حفظ حضور قابل محسوس آمریکا است که به‌گفته ژنرال تفنگدار مک کنزی فرمانده سنتکام به‌نظر می‌رسد باعث شده رژیم ایران از حملات بالقوه که برایش آماده می‌شدند کوتاه آمده باشند...

مک کنزی گفت: این ارزیابی من است که اگر ما نیرویمان را تقویت نمی‌کردیم کاملا محتمل است که یک حمله تا الآن صورت می‌گرفت.

ژنرال مک کنزی به خبرنگاران که در این سفرها با او هستند گفت ناو لینکلن تفاوت زیادی ایجاد کرده است و ما بر این باوریم که رژیم ایران دوباره حساب و کتاب کردند و مجبورند این تجهیزات ما را در اقداماتی که بخواهند علیه ما انجام دهند در نظر بگیرند.

وی گفت بنابراین ما فکر می‌کنیم که [این تقویت نیرو]تاثیر باثبات‌کننده داشته است. مک کنزی گفت آنها با سختی به این ناو نگاه می‌کنند زیرا می‌دانند که ما هم به‌شدت آنها را زیر نظر داریم...

آمریکا پیشاپیش اعلام کرده که در نظر دارد ۹۰۰نفر نیروی افزوده به خاورمیانه اعزام کند و ماندن ۶۰۰نفر از نیروها را تمدید کند و این در حالیست که دهها هزار نیروی آمریکا در سراسر این منطقه در صحنه حضور دارند...

مک کنزی در سخنانش خطاب به نیروهای آمریکا گفت او درخواست این ناو به منطقه را داده و دلیلش تنشهایی بوده که با رژیم ایران بوده است و کسی نمی‌گوید که شما از روی علاقه بوده که چیزی مانند هواپیمابر ۹۰هزار تنی با همه ضمایمش را به اینجا بیاورید.

قصد ما از آوردن شما به اینجا باثبات کردن وضعیت است و همچنین به رژیم ایران بفمانیم که الآن زمانی نیست که رژیم ایران مرتکب اشتباهی بشود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5ca1c9d-abc7-405a-8630-ff4157e34dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات