728 x 90

آسوشیتدپرس‌: دو مأمور بازداشت شده رژیم ایران در آمریکا، بر روی مجاهدین خلق متمرکز بودند

بازداشت دو مامور رژٰیم ایران در آمریکا
بازداشت دو مامور رژٰیم ایران در آمریکا

آسوشیتدپرس درباره دستگیری دو مأمور حکومت آخوندی گزارش داد: اوایل این هفته احمد رضا دوستدار ۳۸ساله و مجید قربانی ۵۹ساله متهم شدند که در آمریکا به‌عنوان مأموران حکومت تهران عمل می‌کرده‌اند.

دستگیری آنها در زمانی صورت گرفته که دولت ‌آمریکا اعمال تحریمها علیه رژیم ایران را تجدید کرده است تا که تهران را از پولی که برای تأمین مالی تروریسم و برنامه موشکی و نیروهایی که در جنگهای یمن و سوریه نیاز دارد، محروم سازد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود خاطرنشان می‌کند: بنابر شکایت جنایی که در دادگاه ناحیه‌ای آمریکا در واشنگتن ثبت شده است، دوستدار در ژوئیه ۲۰۱۷ بر روی یک مرکز دانشجویی یهودی در دانشگاه شیکاگو اقدامات شناسایی انجام داده است؛ البته اکثر جزئیات جاسوسی در اسناد دادگاه، بر روی گروه مجاهدین خلق ایران متمرکز است. گروهی که در سرنگونی رژیم شاه شرکت داشت ولی بعد از آن به سرعت به مخالفت با خمینی برخاست و قیام مسلحانه‌یی را علیه حکومت مذهبی خمینی شروع کرد و از سرنگونی رژیم حاکم بر ایران حمایت می‌کند.

 

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به‌نقل از اسناد دادگاه می‌افزاید: در سپتامبر ۲۰۱۷ قربانی در گردهمایی حامیان مجاهدین در شهر نیویورک شرکت کرده و از معترضان علیه رژیم حاکم بر ایران عکس گرفته است.

در اواخر سال ۲۰۱۷ دوستدار از ایران به آمریکا باز می‌گردد و با قربانی در منطقه لس‌آنجلس تماس می‌گیرد و به قربانی حدود ۲۰۰۰دلار پول نقد برای ۲۸عکسی که در گردهمایی سپتامبر۲۰۱۷ برداشته بود، می‌دهد.

این عکس‌ها حاشیه نویسی داشتند و در آنها افراد تعیین هویت شده بودند.

آن عکس‌ها با رسید ۲۰۰۰دلار که در چمدان دوستدار مخفی شده بودند زمانی که او از یک فرودگاه آمریکا به‌عنوان ترانزیت در برگشت از ایران در دسامبر ۲۰۱۷ استفاده کرده بود، پیدا شدند.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد یکی از افرادی که هدف بودند علیرضا جعفرزاده بود که معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در واشنگتن بود و افشاگریهای او از سایتهای اتمی رژیم ایران در سال ۲۰۰۲ موجب اولین بازرسیهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران شد.

 

آسوشیتدپرس می‌افزاید: مأموران فدرال که شناسایی الکترونیک با اجازه دادگاه را انجام می‌دادند؛ شنیدند که قربانی به دوستدار در دسامبر ۲۰۱۷ گفته است که او جعفرزاده را در گردهمایی نیویورک دیده است. او گفت مردی را که برنامه اتمی را افشا کرد دیده و در ادامه می‌گوید یکی دیگر از شرکت‌ کنندگان سزاوار « یک شلیک است» که ظاهراً اشاره او به گلوله بوده است.

جعفرزاده روز چهارشنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت، از این دستگیریها متعجب نشده است، زیرا رژیم ایران با پوشهای مختلف و به شیوه‌های مختلف طی سالیان گذشته، و راستش را بخواهید برای دهه‌ها، در اینجا عمل می‌کرده است. او گفت: این وضعیت رژیم را تا آنجا جری کرده بود که عواملش احساس می‌کردند می‌توانند در خاک آمریکا هر عملی را انجام دهند و کار آنها، یک اقدام بسیار گستاخانه از جانب رژیم ایران است».

 

مطالب بیشتر:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2834cf3-ef82-42cd-9886-cfe23940f553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات