728 x 90

آسوشیتدپرس: قطعیهای تلفن اینترنتی موبایل در بحبوحه اعتراضات آب در ایران

قیام خوزستان
قیام خوزستان

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۳۱تیر در گزارشی از قیام خوزستان در هفتمین شب و قطع و اخلال در اینترنت توسط رژیم آخوندی نوشت: یک سرویس اینترنتی تلفن موبایل روز پنجشنبه اعلام کرد، ناآرامی‌هایی که منجر به کشته شدن حداقل ۳نفر شده است، خدمات اینترنت تلفن همراه در ایران هفته گذشته به‌دلیل اعتراضات در جنوب غربی کشور به‌خاطر کمبود آب مختل شده است.
گروه حمایت از دسترسی به اینترنت نت بلاکس بخشی از این اختلال را ناشی از "کنترل اطلاعات دولت یا خاموش کردن هدفمند اینترنت" دانست.

گزارش نت بلاکس؛ خاموشی‌ها را از آغاز ۱۵ژوئیه، زمانی که اعتراضات در خوزستان در میان خشکسالی منطقه نفت خیز همسایه عراق آغاز شد، شناسایی کرد.
در حالی که سرویس تلفن ثابت ادامه دارد، نت بلاکس طی تجزیه و تحلیل خود هشدار داد و گزارشهای کاربران "با خاموش کردن اینترنت منطقه‌یی منطبق است که برای کنترل اعتراضات انجام می‌شود."
این اثرات نشان‌دهنده "خاموش شدن تقریباً کلی اینترنت است که احتمالاً توانایی عمومی در ابراز نارضایتی سیاسی یا برقراری ارتباط با یکدیگر و دنیای خارج را محدود می‌کند".

هیات رژیم ایران در سازمان ملل بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
گروه‌های فعال خارج از کشور نیز اختلالات اینترنت در منطقه را در روزهای اخیر را گزارش کرده‌اند.


تهران در نوامبر ۲۰۱۹ در جریان اعتراضات به قیمت بنزین، بستن اینترنت را به‌طور کامل بکار گرفت.

با این کار رژیم ایران توانایی ارتباط تظاهر کنندگان با یکدیگر و هم‌چنین پخش فیلمهای اعتراضات در جهان گسترده‌تر را محدود می‌کند.
به گفته گروه فعالان حقوق‌بشر در ایران، اعتراضات در
۸شهر و خوزستان در ساعات اولیه روز پنجشنبه برگزار شد.
این گروه گفت که نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و ماشین آبپاش با تظاهر کنندگان درگیر شدند.
رسانه‌های دولتی ایران از کشته شدن یک مأمور پلیس و
۲نفر دیگر در میان اعتراضات خبر داده و فیلمهایی را برجسته کرده‌اند که ادعا می‌شود تظاهر کنندگان سلاح گرم حمل می‌کنند.
با این حال، رژیم ایران در گذشته در مرگ‌های ناشی از سرکوب شدید نیروهای امنیتی، معترضان را مقصر دانسته‌اند.
سخنگوی وزارت‌خارجه ایالات متحده، ند پرایس به روزنامه‌نگاران گفت که واشنگتن گزارشهای نزدیک مبنی بر تیراندازی نیروهای امنیتی ایران به معترضان را از نزدیک دنبال می‌کند.
پرایس گفت: "ما از حقوق ایرانیان برای تجمع و ابراز مسالمت‌آمیز ایرانیان حمایت می‌کنیم... بدون ترس از خشونت، بدون ترس از بازداشت خودسرانه توسط نیروهای امنیتی."
نگرانی‌های آب در گذشته باعث برگزاری تظاهر کنندگان خشمگین در خیابانهای ایران بوده است...

اعتراضات در خوزستان در شرایطی است که موجهای مکرر پاندمی بوده و هزاران کارگر در صنعت نفت ایران برای بهبود حقوق و وضعیتشان دست به اعتصاب زده‌اند...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b50f4e13-e047-418f-8c06-7a3b7539c27d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات