728 x 90

آسوشیتدپرس: رژیم ایران پنج زندانی ایرانی تبعه آمریکا را در حالت حبس خانگی قرار داده است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

آسوشیتدپرس روز ۱۹مرداد نوشت: یک وکیل مستقر در آمریکا گفت رژیم ایران پنج زندانی ایرانی تبعه آمریکا را از زندان خارج کرده و در حالت حبس خانگی قرار داده است.

خبرگزاری آناتولی: نماینده رژیم ایران در سازمان ملل متحد ضمن تأیید خروج زندانیان دو تابعیتی از زندان اوین اعلام کرد: این خروج در چارچوب یک توافق واسطه‌گری کشور ثالث صورت گرفته تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را به‌طور متقابل آزاد کنند.

نیویورک تایمز: آمریکا با رژیم ایران به‌توافق رسیده است تا زندانیان آمریکایی را مابازای ایرانیان زندانی و پول آزاد کند.

نیویورک‌تایمز درباره معامله آمریکا و رژیم آخوندی بر سر آزادی ۵ گروگان نوشت: ۶میلیارد دلار پول بلوکه‌شده از کره جنوبی به قطر منتقل خواهد شد. دولت قطر اموال رژیم ایران را کنترل خواهد کرد. این رژیم صرفاً اجازه دارد که از این پول برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده کند.

بیانیه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: ما تأییدیه دریافت کرده‌ایم که رژیم ایران ۵آمریکایی را که به ناحق بازداشت شده بودند از زندان آزاد کرده و آنها را در حبس خانگی قرار داده است. ما تا زمانی که همه آنها در آمریکا به خانه برنگردند آرام نخواهیم گرفت.

خبرگزاری فرانسه: بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده تحت پیش‌نویس توافقی که پنج آمریکایی را آزاد می‌کند، هیچ لغو تحریمی به ایران پیشنهاد نخواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۹ مرداد در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای مکزیکی‌اش با اعلام اینکه روند آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران آغاز شده تاکید کرد که تلاشهای دیپلماتیک؛ از اراده آمریکا برای مقابله با اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه نمی‌کاهد.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در ازاء آزادی زندانیان گفت: «پول‌های ایران به حساب‌های بانکی محدودی منتقل می‌شود که از آن فقط می‌توان برای مصارف بشردوستانه استفاده کرد».

 

سناتور تام کاتن: اگر آنها در واقع پس از پرداخت ۶میلیارد دلار باج به‌رژیم ایران از سوی رئیس‌جمهور بایدن آزاد شوند، این اقدام واهی مماشات فقط باعث می‌شود که آخوندها گروگانهای بیشتری بگیرند و از این دست‌آوردهای غیرقانونی برای حمله به‌نیروهای ما، حمایت مالی از تروریسم استفاده کنند.

سناتور جیم‌ریش و کلودیا تنی نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا آزادی زندانیان آمریکایی‌ـ‌ایرانی در مقابل آزاد شدن ۶میلیارد دلار از پولهای بلوکه‌شده باج‌دادن به‌رژیم ایران دانستند و محکوم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/290aa760-3521-4059-a889-fb5af3694806"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات