728 x 90

آسوشیتدپرس: رژیم ایران از حمایت آمریکا و اروپا از گروه اپوزیسیون در تجمع برلین می‌سوزد

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۲۰تیرماه با انتشار تصویری از تظاهرات ایرانیان آزاده که در جریان گردهمایی جهانی ایران آزاد در برلین جریان داشت نوشت: «رژیم ایران از ظهور سیاستمداران ارشد اروپایی و آمریکایی در گردهمایی در حمایت از یک گروه مخالف که مدتهاست درصدد سرنگونی حاکمان ایران می‌باشد و زمانی برای غرب یک سازمان تروریستی محسوب می‌شد به خشم آمده است. ایرنا گزارش داد که وزارت‌خارجه این کشور روز یکشنبه نماینده اسلوونی در تهران را به‌دلیل دادن پیام ویدیویی نخست‌وزیر این کشور اتحادیه اروپا به مراسمی به میزبانی شورای مقاومت ملی ایران، احضار کرد».

آسوشیتدپرس افزود: «صدها نفر روز شنبه مقابل دروازه سمبلیک براندنبورگ برلین تظاهرات کردند، در این گردهمایی سخنرانان از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا، دونا برازیل استراتژیست دمکرات و سناتورهای متعدد از هر دو حزب، شورای ملی مقاومت ایران و اهداف آن را ستودند.

پمپئو، که از موضع تند دولت ترامپ علیه ایران در مورد برنامه هسته‌یی دفاع می‌کرد، در سخنرانی ویدئویی خود ادعا کرد که دولت ایران "از غیرقابل اتکا ترین وضعیت خود"از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ قرار دارد و خواستار فشار مداوم بر تهران است. دیپلمات ارشد سابق آمریکا هم‌چنین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور تازه رژیم ایران، را به‌دلیل نقش او در اعدام هزاران زندانی سیاسی ایرانی در سال۱۹۸۸ با"قاتل دسته‌جمعی" مقایسه کرد.
پمپئو گفت: ایالات متحده باید حسابرسی از او را رهبری کند و او را مسئول جنایات علیه بشریت که مرتکب شده اعلام کند و افزود که دولت آمریکا باید در صورت تعامل با رئیسی به متحدان خود در اروپا و آسیا بگوید، در صورتی که با رئیسی معامله کنند "ایالات متحده آنها را هم مورد حسابرسی قرار می‌دهد».

آسوشیتدپرس در گزارشی از گردهمایی جهانی ایران آزاد افزود: «در این مراسم هم‌چنین سناتورهای دمکرات باب منندز و کوری بوکر و سناتورهای جمهوریخواه روی بلانت و تد کروز، سخنگوی مجلس عوام انگلستان جان برکو، وزیر خارجه پیشین ایتالیا فرانکو فراتینی، نخست‌وزیر سابق کانادا استفان هارپر و دیگران سخنرانی کردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf5f692f-bc68-4a22-acfc-2c8fdcc4036c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات