728 x 90

آسوشیتدپرس: روسیه جلسات دادگاه بین‌المللی دادگستری را رد کرد و صندلیهایش در تالار بزرگ دادگستری خالی ماند

دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، هلند
دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، هلند

آسوشیتدپرس روز ۱۶اسفند در گزارشی از برگزاری دادگاه عالی سازمان ملل به درخواست اوکراین نوشت: روسیه جلسات دادگاه سازمان ملل را در پرونده‌ای که اوکراین مطرح می‌کند، رد می‌کند.

آسوشیتدپرس، در گزارشی از لاهه هلند نوشت: اوکراین روز دوشنبه از دادگاه عالی سازمان ملل درخواست کرد که به روسیه دستور دهد تا تهاجم ویرانگر خود را متوقف کند و گفت که مسکو در حال حاضر مرتکب جنایات جنگی گسترده شده است و در یورش ۱۲ روزه‌اش "به تاکتیک‌هایی متوسل می‌شود که یادآور جنگهای محاصره‌ای قرون وسطایی" است.

روسیه جلسات دادگاه بین‌المللی دادگستری را رد کرد و صندلیهایش در تالار بزرگ دادگستری خالی ماند.

آنتون کورینویچ نماینده اوکراین، به قضات دادگاه بین‌المللی دادگستری گفت: روسیه باید متوقف شود و دادگاه نقشی در توقف آن دارد.

اوکراین از دادگاه خواسته است که به روسیه دستور دهد "فوراً عملیات نظامی" آغاز شده در ۲۴فوریه" که هدف و هدف اعلام شده آنها جلوگیری و مجازات یک نسل‌کشی ادعایی" در مناطق جدایی‌طلب شرقی لوهانسک و دونتسک است، را متوقف کند.

وکلای کی‌یف ادعای روسیه را رد کردند.

دیوید زیونتس، در دادگاه گفت: «اوکراین به‌دلیل یک دروغ فجیع و برای حفظ خود از عواقب ویرانگر آن دروغ به این دادگاه می‌آید. دروغ، ادعای نسل‌کشی فدراسیون روسیه در اوکراین است. پیامدهای آن تجاوز بی‌دلیل، شهرهای تحت محاصره، غیرنظامیان زیر آتش، فاجعه انسانی و فرار پناهندگان برای جان خود هستند.

انتظار می‌رود طی چند روز آینده درباره درخواست اوکراین تصمیم‌گیری شود.

تری گیل، استاد حقوق نظامی در دانشگاه آمستردام، گفت: اگر دادگاه طبق درخواست اوکراین دستور توقف درگیریها را صادر کند، "من فکر می‌کنم احتمال این اتفاق صفر است." وی خاطرنشان کرد که اگر کشوری از دستور دادگاه تبعیت نکند، قضات می‌توانند از شورای امنیت سازمان ملل که روسیه در آن حق وتو دارد، اقدام کنند.

به‌دلیل امتناع روسیه از شرکت در جلسات، نوبت مسکو برای ارائه دلایل قانونی در روز سه‌شنبه لغو شد.

درخواست برای به‌اصطلاح اقدامات موقت به پرونده‌ای مرتبط است که اوکراین بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی تشکیل داده است. هر دو کشور معاهده ۱۹۴۸ را تصویب کرده‌اند، که دارای بندی است که به کشورها اجازه می‌دهد اختلافات را بر اساس مفاد آن به دادگاه مستقر در لاهه برسانند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be1eeff7-d870-4e99-b44e-242b285efafd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات