728 x 90

آسوشیتدپرس: رئیسی می‌گوید اگر تحقیقات ادامه یابد، هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌یی وجود ندارد

آخوند ابراهیم رئیسی
آخوند ابراهیم رئیسی

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۷شهریور نوشت: «رئیس‌جمهور ایران می‌گوید اگر تحقیقات ادامه یابد، هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌یی وجود ندارد».

این خبرگزاری افزود: «رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه هشدار داد که هر گونه نقشه راه برای بازگرداندن توافق هسته‌یی از هم پاشیده تهران با قدرتهای جهانی باید شاهد پایان دادن به تحقیقات بازرسان بین‌المللی در مورد ذرات اورانیوم ساخته دست بشر که در سایت‌های اعلام نشده در کشور یافت شدند، باشد».

آسوشیتدپرس نوشت: «در شرایطی که اقتصاد و واحد پول ریال ایران تحت فشار تحریم‌های بین‌المللی سقوط کرده، تلاش کرد خوشبین به‌نظر برسد».

آسوشیتدپرس افزود: «علی‌رغم توجه بین‌المللی به این توافق و در حالی که مذاکرات وین در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد، بیش از یک سال طول کشید تا رئیسی به‌طور کامل به مذاکرات در حال انجام بپردازد».

آسوشیتدپرس اضافه کرد: «ایران در ماه ژوئن از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌دلیل پاسخ ندادن به سؤالات مربوط به سایتها به بازرسان، مورد انتقاد قرار گرفت.

رئیسی از این ذرات به زبان آژانس به‌عنوان یک موضوع پادمانی یاد کرد.

رئیسی گفت: بدون حل و فصل مسائل پادمانی، صحبت از توافق معنایی ندارد....

رئیسی در اولین کنفرانس خبری خود در پاسخ به این سؤال که آیا با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد، به‌سادگی گفت: نه. دوباره روز دوشنبه رئیسی در پاسخ به این سؤال، در حالی که مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آینده برگزار می‌شود، همان پاسخ قبلی را داد.

رئیسی گفت: دیدار بین ما و او هیچ فایده‌ای ندارد. نه برای ملت ایران و نه برای منافع کشور بزرگ ما».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/704c5fa6-eff9-4379-a0a4-132840a4244d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات