728 x 90

آسوشیتدپرس دستگیری دو ایرانی در آمریکا که قصد داشتند در میان مأموران امنیتی آمریکا نفوذ کنند

دستگیری دو ایرانی در آمریکا
دستگیری دو ایرانی در آمریکا

بنا به گزارش آسوشیتدپرس (۱۸فروردین) مقامات فدرال گفتند روز چهارشنبه ۱۷فروردین ۲مرد را دستگیر و متهم نمودند که خود را مأموران فدرال اجرای قانون جا زده‌اند. تحقیقاتی که بواسطهٔ آن ۴عضو سرویس مخفی آمریکا در مرخصی اجباری قرار گرفتند.

مقامات فدرال، آریان طاهرزاده ۴۰ساله و حیدر علی ۳۶ساله را متهم به به‌دست آوردن سلاح کمری، تفنگ و دیگر تجهیزات کردند تا وانمود کنند کارمندان ادارهٔ امنیت داخلی هستند. آنها گفتند که این مردان از این پوش استفاده کردند تا به مأموران فدرال اعمال قانون و جامعهٔ وزارت دفاع، از جمله یک مأمور سرویس مخفی آمریکا که جزو تیم حفاظت بانوی اول آمریکا است، نزدیک شوند.

بنا به استشهادنامه اف.بی.آی که به دادگاه بخش آمریکا در واشنگتن دی.سی تسلیم شده، طاهرزاده به اعضای سرویس مخفی و یک کارمند ادارهٔ امنیت داخلی اقلامی نظیر ”آپارتمان رایگان (که اجارهٔ سالانه هر آپارتمان بیش از ۴۰۰۰۰دلار بوده)، آیفون، سیستم‌های مراقبت، یک پهپاد، یک تلویزیون پلاسما، غلاف تفنگ تهاجمی، یک ژنراتور و اسباب و وسایل مأموران اجرای قانون“ داده است.

هم‌چنین در این استشهادنامه آمده است که طاهرزاده به این کارمندان اجازهٔ استفاده از خودرویی را داده که می‌گفت متعلق به دولت است و به یک مأمور حفاظت بانوی اول پیشنهاد داده که یک تفنگ تهاجمی ۲۰۰۰ دلاری برایش بخرد.

شکایت مربوطه می‌گوید که ۴ عضو سرویس مخفی از چهارم آوریل در وضعیت مرخصی قرار داده شدند. سرویس مخفی در یک بیانیه در صبح پنجشنبه۱۸ فروردین گفت که تحقیقات ادامه دارد.

دادستانها گفتند که قرار است که هر دو مرد روز پنجشنبه در مقابل دادگاه بخش آمریکا قرار گیرند و در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad5657ae-db8d-45ab-8480-2643f5d48f77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات