728 x 90

آسوشیتدپرس: در حمله به تأسیسات نفتی عربستان از موشک قدس ۱ استفاده شده است

در حمله به تأسیسات نفتی عربستان از موشک قدس ۱ استفاده شده است
در حمله به تأسیسات نفتی عربستان از موشک قدس ۱ استفاده شده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از تحلیلگران خبر داد: یک موشک کروز و قطعات متلاشی شده پهپاد که عربستان سعودی می‌گوید در حمله به تأسیسات نفتی کشف شده، مشابه همان تسلیحاتی است که رژیم ایران می‌سازد می‌گویند موشک کروز مشابه موشک قدس یک می‌باشد که قبلاً شبه‌نظامیان حوثی یمن در یک نمایشگاه تلویزیونی تسلیحاتی در ماه ژوئیه به نمایش گذاشته بودند.

تحلیلگران به‌طور یکسان هم عقیده‌اند که موشک ساخت جمهوری چک مدل TJ۱۰۰محدود به برد ۷۰۰کیلومتر است. بدین معنی که نمی‌تواند طبق ادعای حوثی‌ها از داخل یمن با فاصله‌یی بالای ۱۰۰۰کیلومتر (۶۲۵مایل) از پالایشگاه نفت و میدان نفتی شلیک شده باشد که روز شنبه هدف قرار گرفت،....

عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد ” بدون تردید “ مسئولیت این حمله با رژیم ایران بوده است.

سیم تک تحلیلگر از استراتفورد شرکت خصوصی اطلاعاتی مستقر در تگزاس گفت: ”این استدلال قوی‌تر است که حمله از یمن صورت نگرفته است “.

حوثیهای یمن هم توانایی ساخت یک موشکهای کروز محلی را ندارند

فابیان هاینس یک محقق از جیمز مارتین مرکز منع گسترش تسلیحات هسته‌یی در کالیفرنیا نوشت، ” این ایده که یمن، کشور بسیار فقیر جنگ‌زده به توسعه موشک کروز بدون کمک خارجی قادر باشد، باور نکردنی است “.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f53ce47-f4f7-425e-b962-c6a47273743e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات