728 x 90

آسوشیتدپرس: جتهای جنگنده اف-۲۲ آمریکایی پس از حملات حوثی‌ها به امارات متحده عربی رسیدند

پایگاه هوایی آمریکا در ابوظبی
پایگاه هوایی آمریکا در ابوظبی

آسوشیتدپرس روز ۲۳بهمن در خبری نوشت: جتهای جنگنده اف-۲۲ آمریکایی پس از حملات حوثی‌ها به امارات متحده عربی رسیدند

خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: روز شنبه، به‌عنوان بخشی از پاسخ دفاعی آمریکا به حملات موشکی اخیر شبه‌نظامیان حوثی یمن که امارات متحده عربی را هدف قرار می‌دهند، جت‌های جنگنده اف۲۲ آمریکا وارد این کشور شدند.

ژنرال گرگ گیوت، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه در بیانیه‌یی گفت: حضور رپتورز دفاع قوی این کشور شریک را تقویت می‌کند و به نیروهای عامل بی‌ثباتی هشدار می‌دهد که ایالات متحده و شرکای ما متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند. "

این استقرار پس از آن صورت می‌گیرد که حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران ماه گذشته سه حمله که ابوظبی را هدف قرار داد به اجرای گذاشتند، از جمله یک حمله که یک مخزن سوخت را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر شد. این حملات همزمان با سفر رؤسای جمهور کره جنوبی و اسراییل به این کشور بود.

گسترش جنگ طولانی یمن به داخل امارات، نیروهای آمریکایی را در تیررس حملات حوثی‌ها قرار می‌دهد و خطر تشدید تنش منطقه‌یی را در یک برهه زمانی حساس از مذاکرات در وین برای بازگرداندن توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای جهانی، افزایش می‌دهد.

 

رویترز روز یکشنبه ۲۴ بهمن نوشت، اعزام جنگنده‌های آمریکایی به امارات بخشی از برنامه حمایتی آمریکا از این متحد خود در خلیج‌فارس، به‌دنبال حملات اخیر حوثی‌ها است.
سنتکام، ستاد نیروهای مرکزی آمریکا در همین رابطه اعلام کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در تماس تلفنی با محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد و حاکم ابوظبی، دستور اعزام فوری جتها از ایالت ویرجینا به پایگاه الظفره در ابوظبی را صادر کرد. این پایگاه در حال حاضر میزبان ۲ هزار نظامی دیگر آمریکایی نیز هست.
از این پیش‌تر، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، هفته گذشته برای بیان پشتیبانی آمریکا از امارات در برابر تهدیدهای ناشی از حملات حوثی‌های یمن، با جلو انداختن سفر خود به ابوظبی با مقامات امارات دیدار و گفتگو کرد.
ژنرال مک‌کنزی ابراز اطمینان کرده بود که میان رژیم ایران و حملات اخیر حوثی‌ها ارتباط وجود دارد. وی در این رابطه گفت، آمریکا به امارات در رهگیری راکتها و پهپادهای تهاجمی کمک خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f2aaf6a-c8b2-4978-814a-faa24ba7bbea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات