728 x 90

آسوشیتدپرس: تلاشهای جنگی روسیه با موانع دیپلماتیک و نظامی برخورد می‌کند

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

کی‌یف، اوکراین (آسوشیتدپرس) - روسیه که در جنگی خرد کننده در شرق اوکراین گیر کرده است، در آخر هفته با نزدیک شدن دو کشور اروپایی دیگر به پیوستن به ناتو، موقعیت دیپلماتیک خود را از دست داد.

فنلاند روز یکشنبه اعلام کرد که به‌دنبال پیوستن به این ائتلاف است و گفت که حمله حدوداً سه ماه پیش روسیه به اوکراین، چشم‌انداز امنیتی اروپا را تغییر داده است. چند ساعت بعد، حزب حاکم سوئد از پیشنهاد این کشور برای عضویت حمایت کرد، که ممکن است طی چند روز منجر به درخواست شود.

این اقدامات ضربه‌ای جدی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود، که گسترش ناتو پس از جنگ سرد در اروپای شرقی را یک تهدید خوانده است - تهدیدی که قبل از اقدامات اخیر، او از آنها به‌عنوان دلیلی برای حمله به اوکراین نام برده بود. ناتو می‌گوید که یک اتحاد کاملاً دفاعی است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در جلسه با دیپلماتهای ارشد این ائتلاف در برلین، گفت که جنگ «آنطور که مسکو برنامه‌ریزی کرده بود پیش نمی‌رود». او گفت: "اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود" و افزود که ناتو باید به ارائه حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد...

وزارت دفاع انگلستان در به روز رسانی اطلاعاتی روزانه خود اعلام کرد که ارتش روسیه در اواخر فوریه یک‌سوم قدرت رزمی خود را که به اوکراین اختصاص داده بود، از دست داده است و نتوانسته است سرزمین قابل توجهی را به دست آورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6d066e4-55ec-4d1e-b571-e21f6f00130a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات