728 x 90

آسوشیتدپرس: اعتراضات و شلیک گلوله در استان نفت‌خیز ناآرام ایران (خوزستان)

تظاهرات مردم اهواز  و شهرهای اطراف به  قطعی برق و آب ۲۴تیر۱۴۰۰
تظاهرات مردم اهواز و شهرهای اطراف به قطعی برق و آب ۲۴تیر۱۴۰۰

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۵تیرماه درباره تظاهرات مردم تشنه لب خوزستان در گزارشی نوشت: فیلمهای آنلاینی نشان داد معترضان به خشم آمده از کمبود آب، در اواخر روز پنجشنبه در خیابانهای استان نفت خیز ناآرام در جنوب غربی ایران در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و ظاهراً پلیس برای پراکنده کردن مردم، شلیک کرده است. بلافاصله مشخص نشد که کسی در اعتراضات چندین شهر استان خوزستان از جمله مرکز آن اهواز زخمی یا دستگیر شده است.

آسوشیتدپرس افزود: فیلمهای ارسال شده نشان می‌داد مردم لاستیک آتش می‌زنند و با خشم بسیار، جاده‌ها را مسدود می‌کنند. پلیس ضدشورش با کلاهخود و تجهیزات با تظاهر کنندگان درگیر شد.
یک فیلم نشان می‌دهد که پلیس به شلیک متوسل شده است، اگر چه مشخص نبود که این مهمات، جنگی است یا اصطلاحاً "گلوله‌های «بسته لوبیایی» که طوری ساخته شده‌اند که کمتر مرگبار باشند.
کسانی که در این فیلمها بودند به زبان عربی شعار می‌دادند و از دیگران می‌خواستند به آنها بپیوندند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره استان خوزستان نوشت: نگرانیهای آب در گذشته باعث اعتراض تظاهر کنندگان خشمگین در خیابانهای ایران بوده است. این کشور هفته‌ها با خاموشی و قطعی برق روبه‌رو بوده است.
بارش در سال گذشته تقریباً ۵۰درصد کاهش یافته و سدها با کمبود منابع آب برای تأمین سوخت کشور روبه‌رو بوده‌اند.
این اعتراضات در استان خوزستان در حالی صورت می‌گیرد که ایران از طریق امواج مکرر آلودگی در بیماری همه‌گیر ویروس کرونا درگیر است و هزاران کارگر در صنعت نفت این کشور برای پایین بودن دستمزد و مطالبه شرایط بهتر، دست به اعتصاب زده‌اند.
اقتصاد ایران هم‌چنین از زمان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال۲۰۱۸ و خروج یک جانبه آمریکا از توافق اتمی، با سقوط ارزش ریال تحت تحریم‌های ایالات متحده مواجه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a640db3-1bc1-4038-9bd1-6b133c55417f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات