728 x 90

آسوشیتدپرس: اسراییل به عمق بیشتری در رفح پیشروی می‌کند

تصویری ار خروج مردم رفح بعد از حمله اسراییل
تصویری ار خروج مردم رفح بعد از حمله اسراییل

آسوشیتدپرس- دوشنبه ۲۴اردیبهشت: اسراییل به عمق بیشتری در رفح پیشروی می‌کند و با شبه‌نظامیان حماس که در شمال غزه در حال تجدید قوا هستند می‌جنگد
خروج فلسطینیها از آخرین پناهگاه غزه در روز یکشنبه با پیشروی نیروهای اسراییلی به عمق شهر رفح در جنوب تسریع شد. اسراییل هم‌چنین شمال ویران شده این منطقه را مورد حمله قرار داد، جایی که برخی از نیروهای حماس در مناطقی که ارتش گفته بود ماهها پیش پاکسازی کرده است، دوباره جمع شده‌اند.

رفح آخرین پایگاه حماس محسوب می‌شود. حدود ۳۰۰۰۰۰ از بیش از یک میلیون غیرنظامی که در آنجا پناه گرفته بودند، به‌دنبال دستور تخلیه از سوی اسرائیل، شهر را ترک کردند، اسراییلی که می‌گوید باید برای از بین بردن حماس و بازگرداندن تعداد زیادی از گروگانهای گرفته شده باید به رفح حمله کند.

مصر همسایه اسراییل شدیدترین اعتراض خود را نسبت به حمله رفح صادر کرد و گفت که قصد دارد به‌طور رسمی به پرونده آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر این‌که اسراییل در حال ارتکاب نسل‌کشی در غزه است بپیوندد - اتهامی که اسراییل آن را رد می‌کند. در بیانیه وزارت امور خارجه به‌شدت و دامنه حملات اسراییل علیه غیرنظامیان فلسطینی اشاره شده است.

فولکر ترک، مسئول حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌یی گفت که نمی‌تواند درک کند که چگونه تهاجم تمام‌عیار به رفح را می‌توان با قوانین بشردوستانه بین‌المللی تطبیق داد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9db35333-a081-46aa-aaf1-c5dc2ba5c92d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات