728 x 90

آرژانتین خواستار بازداشت پاسدار محسن رضایی در قطر شد

انفجار آمیا توسط رژیم ایران
انفجار آمیا توسط رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه نوشت: آرژانتین خواستار بازداشت یک مقام ارشد رژیم در قطر شد

آرژانتین روز دوشنبه ۲۵مهر از قطر خواست تا معاون رئیس‌جمهور رژیم آخوندی را به اتهام مسئولیت بمب‌گذاری مرگبار سال۱۹۹۴ در مرکز یهودیان بوئنوس‌آیرس دستگیر کند.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیسی جلاد، به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی حمله بمب‌گذاری ۱۸ژوئیه ۱۹۹۴ علیه انجمن یهودیان آرژانتین یا آمیا که منجر به کشته شدن ۸۵نفر و زخمی شدن ۳۰۰نفر شد، توسط دادستان ویژه آرژانتین تحت تعقیب است...
دادستانهای ویژه با ارسال دادخواستی به وزارت‌خارجه آرژانتین خواستار بکارگیری همه اهرم‌های دیپلماتیک مناسب شدند و هشدار قرمز فوق‌العاده اینترپل علیه محسن رضایی را یادآور شدند.
یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که وزارت امور خارجه آرژانتین پس از تأیید حضور رضایی در این کشور حاشیه خلیج‌فارس، درخواست دادستان ویژه را پذیرفته است.

این منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت: این وزارتخانه از اینترپل درخواست همکاری برای دستگیری کرد، در حالی که سانتیاگو کافایرو وزیر امور خارجه به سفیر آرژانتین در دوحه دستور داد تا فوراً با وزارت‌خارجه قطر ارتباط برقرار کند و وضعیت را گزارش کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86af7b8d-43c3-4a4b-81a7-ad1d1f28cddb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات