728 x 90

آروین عضو شورای حکومتی شهر تهران: نفس شهروندان به شماره افتاده است

آلودگی هوا
آلودگی هوا

بهاره آروین عضو شورای حکومتی شهر تهران در جلسه امروز این شورای قلابی به آلودگی هوای تهران اعتراف کرد و گفت: امروز آلودگی هوا از هر زمان دیگری شدیدتر است.

وی افزود: هوای شهر آن‌چنان مستمر و شدید آلوده است که نفس اغلب شهروندان را به شماره انداخته است. این در حالی است شهر نیمه تعطیل است؛ دی‌اکسید گوگرد پس از سال‌ها با شدتی عجیب و باور ناپذیر به شهر بازگشته است. هیچکس پاسخگو نیست. هیچ پاسخ صریح و شفافی داده نمی‌شود! نفس شهروندان به شماره افتاده است. (ایرنا ۲۳دی)

 

آلودگی هوا در رسانه‌های رژیم

روز سه‌شنبه در ششمین روز از شروع آلودگی شدید هوا، کیفیت هوای تهران در همه نقاط قرمز شد و هوا برای برای همه افراد ناسالم اعلام شده است. این در حالیست که سازمان هواشناسی آلودگی هوا می‌گوید آلودگی هوا در تهران تا اواخر هفته جاری ادامه دارد و بر غلظت ذرات معلق افزوده شده است.

در همین حال، روز سه‌شنبه رژیم آخوندی در یک ادعای فریبکارانه اقدام به قطع برق در بخش‌های مختلف تهران و در برخی دیگر از شهرهای کشور کرده و با انداختن تقصیر آلودگی هوا و نیز موضوع قطع برق به گردن مردم، مدعی شده که با قطع عمدی برق می‌خواهد با «مصرف بی‌رویهٔ گاز توسط مردم» مقابله کند.

به این ترتیب تاریکی و قطع برق در تهران و دیگر شهرها برای هموطنانمان مشکل دیگری در در بحبوحه کرونا و آلودگی هوا ایجاد کرد و برای بسیار از مردم یادآور  تاریکی‌های دوران جنگ ضدمیهنی است.

این اقدام شیادانه حکومت آخوندی در حالیست که رژیم به جای مازوت از یک ‌سوخت خطرناک دیگر استفاده کرده و همزمان هم برق مردم را تحت عنوان مقابله با آلودگی هوا قطع کرده است (سایت خبر فوری رژیم ۲۳دی).

 

حکومت آخوندی در اقدام فریبکارانه و جنایت‌بار دیگری، در تهران نفت گاز که یک ‌سوخت غیراستاندارد است را جایگزین مازوت که با اعتراض گسترده هموطنان مواجه شده، کرده است.

یک کارگزار رژیم در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعتراف کرد: در تهران مازوت‌سوزی صورت نمی‌گیرد اما بر اساس پایش سوختی، سولفور گازوییل بالاست، یعنی الآن در بخشی از نیروگاههای اطراف شهر تهران نفت گار استفاده می‌شود و این سوخت استاندارد نیست (تسنیم ۲۳دی).

 

فضاحت ادعاهای حکومت آخوندی در مورد آلودگی هوا به حدی است که روزنامه حکومتی آرمان نوشت: تمام مدیران رنگارنگ کشورمان، از کاستن غلظت مسمومیت این هوای زهرآلود و کشنده‌یی که بیش از دو هفته راه تنفس‌مان را بند آورده است، عاجز مانده‌اند، ولی در همان حال از بافتن رطب و یابس به هم خسته نمی‌شوند!

(روزنامه آرمان رژیم ۲۳دی)

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت درباره ابعاد خسارات آلودگی هوا نوشت: درباره دروغگویی‌های رژیم در مورد سوخت مازوت نوشت: اگر مازوت مصرف نمی‌شود چرا روند آلودگی در کلان‌شهرها تا جایی شدت گرفته است که اراک و شازند، با وجود ادعای محیط‌زیست مبنی بر پلمب‌شدن مخزن مازوت نیروگاه شازند، برای دو روز تعطیل شده‌اند. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست هم اعلام کرد وزیر نفت اعلام کرده با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور مجبور است برای تولید پنج هزار مگاوات برق در کشور از مازوت استفاده کند (روزنامه جهان صنعت رژیم ۲۳دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b17897d-9af4-4aa5-9304-9be41db00b57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات