728 x 90

آخوند نورالهیان: گسل بسیار شدیدی میان روحانیت و مردم ایجاد شده

آخوند نورالهیان
آخوند نورالهیان

آخوند نورالهیان، رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه رژیم در خارج از کشور با اشاره به نفرت مردم از آخوندها و دیکتاتوری مذهبی خامنه‌ای گفت: اگر امروز روحانیت در میان مردم می‌نشست و مباحث و درد دل‌های مردم را گوش می‌داد و اگر امروز این رابطه به رابطه پشت میز نشینی با ارباب رجوع تبدیل نمی‌شد، محبوبیت روحانیت این‌قدر سقوط نمی‌کرد.

آخوند محمدرضا نورالهیان روز جمعه ۷مرداد در گفتگو با سایت حکومتی شفقنا به نفرت مردم از آخوندها اعتراف کرد و گفت: این علایم است که نشان می‌دهد گسل بسیار شدیدی میان روحانیت و مردم ایجاد شده و این فاصله ظرف امروز و فردا قابل ترمیم نیست.

وی افزود: [آخوندها] خود با دست خود آسیب شدیدی بر این حصن و رسالت عظیم‌شان وارد کرده‌اند. چه بسیار از ما با عملکرد خودمان، مردم را به‌شدت رنجاندیم.

آخوند نورالهیان درباره روخوانی کردن متن دیکته شده توسط نمایندگان خامنه‌ای در نمایشهای جمعه گفت: اگر من و شما مروری به حوادثی که در این روزها اتفاق می‌افتد، داشته باشیم می‌بینیم که متأسفانه بسیاری از امام جمعه‌ها و امامت جماعتها یک متن دستوری و تعریف شده‌ای را می‌خوانند.

وی نسبت به آینده آخوندها هشدار داد و افزود: آن گروه روحانیتی که امروز این‌گونه... . با مردم این همه فاصله پیدا کرده، دیر یا زود خواهد دید که یک اتفاق ناگوار برای بسیاری از حوزه‌های علمیه با این مردم... خواهد افتاد.

چطور است که الآن بعضی از ما سرمان به یک مسایل ناصواب و حتی منکر مسلم گرم می‌شود و فوراً می‌رویم روی تریبون و موضع‌گیریهای خلاف قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت (ع) انجام می‌دهیم و انتظار داریم که مردم در خانه ما بیایند.

 

خاطرنشان می‌شود آخوند محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع مدرسین حوزه قم روز ۱۴دی ۱۴۰۰ در گفتگو با روزنامه همدلی از باند مغلوب اعتراف کرد: «مردم وضع موجود را به حساب روحانیت می‌گذارند» وی افزود: «متأسفانه نگاه مردم به روحانیان نگاه بدی است. بسیاری از طلابی که می‌خواهند به بازار بروند، خریدی دارند یا کاری دارند، یا می‌خواهند به مغازه‌ای بروند سعی می‌کنند با لباس روحانیت نروند برای این‌که مردم متلک یا فحش می‌دهند».

آخوند میبدی در ادامه گفت: «امروز روحانیت کمتر با لباس روحانی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود که معذب نشود. روحانی در تاکسی می‌نشیند مردم متلک می‌گویند. مردم گرانی و تمام مشکلات را از چشم روحانیت می‌بینند».

 

روزنامه حکومتی همدلی روز ۱۴دی۱۴۰۰ با هشدار نسبت به اشرافیت آخوندی نوشت: «توجه روحانیت به مظاهر دنیوی، جذابیت موقعیت‌های دولتی و سیاسی، گرایش روحانیت به زندگی مجلل و حضور در مناصب باعث شده تا بخشی از روحانیان به قصد کسب فرصت‌های شغلی در نهادها و سازمانهایی در حوزه صنعت، نفت ورزش، تفریحات و حتی کشتارگاهها به کار مشغول شوند. موضوعی که تا چهار دهه پیش حتی تصورش هم مشکل بود»

این روزنامه وابسته به باند مغلوب سپس به درهم شکستگی دکان دین‌فروشی آخوندها اعتراف کرد و افزود: «کم رونق شدن مکانها و مناسک مذهبی مانند مساجد و نمازهای جمعه از نمودهای این وضعیت است» (همدلی ۱۴دی ۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0122e5e-dfe1-4a27-accf-2b01baf87c9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات