728 x 90

آخوند نبویان: به‌خاطر ضربات روحانی و ظریف به کشور، ۵۰ سال طول می‌کشد که ایران به شرایط عادی بازگردد

آخوند محمود نبویان
آخوند محمود نبویان

آخوند محمود نبویان عضو مجلس ارتجاع روز چهارشنبه ۲۹اردیبهشت در جریان جنگ گرگها که با توجه به نمایش انتخابات، بیش از پیش تشدید شده، به آخوند روحانی حمله کرد و گفت: «به خاطر ضربات روحانی و ظریف به کشور، ۵۰ سال طول می کشد که ایران به شرایط عادی بازگردد».

وی در مورد مذاکرات وین که تا بحال به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است، گفت: «راستی‌آزمایی در کوتاه‌مدت شدنی نیست و آمریکا باید تضمین دهد که همه تحریم‌های نظام را لغو می‌کند».

نبویان اضافه کرد: «تحریمها باید به طور کامل و یکجا برداشته شود و بر این موضوع مصر هستیم. تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود نه اینکه امروز آمریکایی‌ها یکی از تحریم‌های ما را لغو کنند و چند ماه بعد آن هم اگر تمایل داشتند، تحریم دیگری را بردارند.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود که پنجم اسفند ماه ۹۹ کل تحریم‌ها برداشته شود اما دولتمردانی چون روحانی، ظریف و صالحی مذاکره‌ای را انجام دادند و سه ماه دیگر موعد لغو تحریم‌ها را تمدید کردند و ما از این موضوع گله‌مند هستیم».

آخوند نبویان سپس روحانی و ظریف را در مورد مذاکرات مورد سوال قرار داد و گفت: «افرادی چون ظریف و روحانی به دنبال لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام هستند که به معنای آن است که آمریکایی‌ها در حال حاضر یکی از تحریم‌های ما را بردارند و چند هفته و یا چند ماه بعد، یکی دیگر از تحریم‌های ما را لغو کنند. سوال ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن است که چرا اصرار دارند تحریم‌های ایران به صورت کامل و یکجا برداشته نشود؟

۱۵ بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که نظام به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است، اما طرف مقابل تعهداتشان را انجام نداد. سوال ما این است، زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، آیا برای خروج از برجام با ایران مذاکره کرد؟ آیا نظر کمیسیون مشترک برجام را در این باره اخذ کرد؟ آیا با کشورهای ۱+۵ مذاکره‌ای در این باره داشت؟ خیر. آمریکا بدون هیچ گونه مذاکره‌ای از برجام خارج شد و در این شرایط، چه ضرورتی به انجام مذاکره برای بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد و در حال حاضر مذاکره با چه هدفی در حال انجام است.

عراقچی گفت که ما می‌گوییم در دوران اوباما و ترامپ ۱۶۰۰ تحریم علیه ایران اعمال شده است اما حرف آمریکایی‌ها این است که تعداد تحریم‌ها ۱۵۰۰ مورد است و ما باید مذاکره کنیم و بگوییم که تعداد تحریم‌ها ۱۶۰۰ مورد است. بنده در همان زمان به معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفتم که ضرورتی به انجام مذاکره نیست و شما می‌توانید در قالب نامه‌ای این موضوع را مطرح کنید و بگویید که تعداد تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا علیه کشورمان وضع کرده است، ۱۶۰۰ مورد است و به هیچ وجه نیازی به انجام مذاکره نیست.

سوال ما از روحانی و ظریف این است که چه عجله‌ای برای مذاکرات دارند؟ آیا به دلیل انتخابات عجله می‌کنند؟ آیا ارزش دارد که به دلیل مسائل سیاسی و اینکه فقط در قدرت بمانید، منافع ملت ایران را نابود کنید؟»

نبویان نهایتا با اعتراف به جهنم اقتصادی ایجاد شده برای مردم خطاب به آخوند روحانی و دولتش گفت: «این جهنم و بلای اقتصادی را با سیاست‌های غلط تان سر مردم آوردید و آیا دنبال آن هستید که این شرایط در کشور تداوم داشته باشد و صف مرغ و تخم مرغ و گرانی‌ها ادامه پیدا کند؟ متاسفانه ضعف عملکرد دولت و ضرباتی که روحانی و ظریف به کشور زدند، باعث شد همه چیز در این مملکت نابود شود و ۵۰ سال طول می‌کشد وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد. (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d0b87b0-89f3-4678-ba2c-63c45ddf5a6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات