728 x 90

آخوند صادق لاریجانی: جمهوری اسلامی اینس‌تکس را که شروط آن پذیرش اف.ای.تی.اف و موضوع موشکی است، نخواهدپذیرفت

آخوند صادق لاریجانی
آخوند صادق لاریجانی

آخوند صادق لاریجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام آخوندی اعلام کرد: از آنجا که سازو کار جدید اروپایی برای تجارت با رژیم مشروط به تن‌دادن به اف.ای.تی.اف و کنار گذاشتن برنامه موشکی است، حکومت ‌آخوندی آن‌را نخواهد پذیرفت.

 

آخوند صادق لاریجانی- تلویزیون رژیم ۱۵بهمن۹۷:

اروپایی‌ها بعد از ۹ماه که دائماًً در حال معطل کردن و مماطله بودن حالا بعد از ۹ماه آمدند یک سازو کار مالی درست کردند اینس‌تکس که می‌خواهند این طوری به یک نحوه و یک ظرفیت بسیار محدودی مسأله تراوت مالی [از گوینده است] او نهم نه عین مال جمهوری اسلامی را عین پولش را بلکه غذا و دارو و اینها به جمهوری اسلامی بدهند آمریکایی‌ها با اون شیطنت شون و رذالت شون از برجامی که دو سال پایش ایستاده بودند بیرون رفتند حالا اروپایی‌های مدعی برجام که بنا بود فوائد برجام را برای جمهوری اسلامی اینها را محقق بکنند تبدیل شد به یک سازو کار مالی محدود اینس‌تکس و او نهم دو تا شرط عجیب و غریب به حسب گزارشات متن را ندیدم دو تا شرط عجیب و غریب که یکی بحث اف.ای.تی.اف را باید جمهوری اسلامی ایران بپذیره بعد در بحث موشکی وارد مذاکره بشه این شرط و شروطهای تحقیر‌آمیز را به هیچوجه جمهوری اسلامی نه میپذیرد و نه باید هم بپذیره؛ دولتمردان ما باید توجه داشته باشند بنا نیست به بهای باز کردن یک آبراه کوچک هر آنچه را که آنها بخواهند تن به خواسته‌هایشان بدهیم.

 

گزارشی از واکنشهای مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی در قبال اینس تکس:

به هم ریختگی، سرخوردگی و سردرگمی در درون رژیم در پی اعلام ثبت سازو کار اروپا تحت عنوان اینس‌تکس هم‌چنان فزاینده است و از مجمع تشخیص مصلحت نظام تا مجلس ارتجاع را در بر گرفته است.

روزنامهٔ وطن امروز از باند خامنه‌ای ۱۵بهمن۹۷به‌ نقل از حسین مظفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «فضای مجمع نه به پالرمو» است. وی افزود: « اینس تکس Instex)) در رأی‌گیری مجمع نسبت به لوایح FATF تأثیر چندانی نخواهد گذاشت». این عضو مجمع تشخیص با اذعان به شقه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: « الآن کسانی هستند که می‌گویند اگر ما در لوایح مرتبط با FATF عضویت پیدا نکنیم وضع‌مان بدتر می‌شود و در مقابل کسانی هم هستند که با استدلال می‌گویند اگر ما عضو این کنوانسیون‌ها شویم اوضاع‌ بدتر می‌شود؛ چپ و راست هم معمولاً در هر ۲طرف وجود دارد».

پاسدار صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور سرکردهٔ کل سپاه در روز ۱۵بهمن با بیان دیگری به بن‌بست نظام اذعان کرد و گفت: « در حالی‌که هیچ تضمینی برای حل مشکلات تحریمی کشور با تصویب FATF نیست از طرفی هم نپیوستن به آن به‌طور قطع زمینه ایجاد مشکلات جدید را برای کشور فراهم می‌کند و امروز که ما مجبور به دور زدن تحریم‌های ظالمانه هستیم با پیوستن به این پیمان‌نامه دیگر امکان دور زدن تحریم‌ها نیست

 

در همین حال پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان ۱۵بهمن، اینس‌تکس و اقدامات باند روحانی را به باد حمله گرفت و از جمله گفت: « حقیرانه‌ترین و ذلت‌بار‌ترین بخش اینس‌تکس آن است که نظام در مقابل درآمد نفتی خود تنها مجاز به خرید مواد غذایی و دارو خواهد بود. این دقیقاً همان نسخه نفت در مقابل غذا و داروست که آمریکا و اروپا بعد از شکست صدام در حمله به کویت برای عراق پیچیدند! انگار ما یک کشور شکست‌خورده و تسلیم‌شده و یا کودک یتیم و نا‌بالغی هستیم که اروپایی‌ها باید ما را سرپرستی کنند». پاسدار شریعتمداری در ادامه نوشته است « گستاخی اروپا حاصل دیپلماسی التماسی دولت است» و برای مجمع تشخیص هم خط‌ و نشان کشیده و گفته: «اکنون دیگر آن عده اقلیت از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نیز باید بدون کمترین تردید FATF را رد کنند».

 

در حالی که دولایحهٔ موسوم به پالرمو و CFT برای بررسی در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام است، قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع و از مخالفان اینس‌تکس، به خبرگزاری مجلس آخوندی گفت: لایحه دو فوریتی اصلاح قانون مبارزه با پولشویی هفته گذشته به مجلس» داده شده است.

حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز درباره جزئیات لایحهٔ دوفوریتی اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفته: «یکی از موارد که در قانون مذکور اصلاح شده، محل اختلاف با FATF است که این موضوع در قالب دوفوریت به مجلس ارائه شده تا اصلاح شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb031d6d-e06d-45bd-bedc-499b06dbef31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات