728 x 90

آخوند روحانی: ترکیه نگرانی‌هایی دارد، ما در اصل این هدف مشکلی با ترکیه نداریم

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۲۲ مهر ۹۸ خود، داغ دل حکومت آخوندی از قیام دیماه ۹۶ را تازه کرد و گفت: از دیماه ۹۶ ما وارد شرایط جدیدی شدیم و بار دیگر گفت پس از آن قیام بود که آمریکا از برجام خارج شد.

وی اذعان کرد که شرایط کنونی رژیم در زیر ضرب تحریم نفتی، بدتر از زمان جنگ است.

روحانی گفت:‌

«همه شاخصهای سیاسی، امنیتی، منطقه و به‌ویژه اقتصادی مسیر صحیح و درست و مثبت خودش را طی کرد. اما از دیماه ۹۶ ما وارد شرایط جدیدی شدیم، کبریت این شرایط ابتدا در داخل و سپس از خارج زده شد و ما وارد سال ۹۷ شدیم با شرایط بسیار سخت و مشکل.

با یک شرایط جدیدی ما مواجه شدیم یعنی ما پیش‌بینی ۹۶ را من خودم فکر نمی‌کردم که یک عده افراد کم خرد یک حادثه بزرگ را در کشور به وجود بیاورند بعد ضد انقلاب بیاید موج سواری بکند از آن اشتباه و بعد چراغ سبز به ترامپ نشان داده بشود و او بیاید از برجام خارج بشود و تحریم‌ها که شدیدترین تحریم‌ها در سال ۹۷و ۹۸ علیه ایران اعمال شده که من فکر می‌کنم نه در ایران سابقه داشته در هیچ زمانی نه در زمان جنگ یک همچنین شرایطی را ما شاهد بودیم نه در تحلیل سال‌های گذشته ما شاهد چنین شرایطی  بودیم سخت‌ترین تحریم علیه ایران وضع شده».

 

رئیس‌جمهور ارتجاع با حسرت و افسوس از این‌که تلاش برای مذاکره در نیویورک و مجمع عمومی به جایی نرسیده، در زیر ضرب فشار حداکثری و تحریم‌های نفتی و بانکی، بار دیگر خودش را به مذاکره با آمریکا دعوت کرد و حتی گفت، حاضر است در این راه قربانی شود!

روحانی گفت:‌

«ما به دنیا گفتیم ما از مذاکره نمی‌ترسیم و این را همه شنیدند که ما آماده هستیم حتی آماده بودیم در نیویورک اجلاس پنج به اضافه یک در سطح سران تشکیل بشود به شرط آن‌که ما اطمینان پیدا کنیم که اجلاس۵+۱ هست نه جلسه انتخاباتی برای آقای ترامپ اگر مطمئن می‌شدیم، ما این جلسه را می‌گذاشتیم. من به سران کشورهای اروپایی به صراحت گفتم هر زمان من اطمینان پیدا کنم که منافع ملت ایران در یک جمعی در یک اجلاسی در یک جلسه‌ای تأمین بشود و بار فشار از روی مردم برداشته می‌شود. اما من باید شخصاً قربانی بشوم با افتخار این قربانی را می‌پذیرم و قبول می‌کنم در آینده هم این کار را خواهم کرد»

 

رئیس‌جمهور ولایت فقیه با اعلام تداوم خودزنیهای رژیم در نقض برجام و ناامیدی از آویختن به دامن اروپا، گفت: متأسفانه قول‌هایی که دادند نتوانستند به آن عمل کنند.

روحانی گفت:‌ «آنها در حد خودشان تلاشهای زیادی کردند اما متأسفانه سه کشور اروپایی حالا تعبیر شما را من نمی‌توانم قبول کنم که پیروی کردند از آمریکا اما در عین‌حال پای تعهد خودشان نایستند متأسفانه و آنچه لازم بود عمل کنند انجام ندادند و قول‌هایی که دادند نتوانستند به آن عمل کنند.

و امروز خوشبختانه هم آی آر شش ما دارد کار می‌کند و به آن تزریق uf۶می‌شود هم آی آر چهار ما کار می‌کند هم آی آر دو دارد کار می‌کند و به‌زودی آی آر ۹ ما هم بهش تزریق خواهد شد و شروع می‌کند به فعالیت آی آر هفت هم همزمان با آی آر ۹ البته آی آر هشت ما داره کار می‌کند و به‌نظر من این گام سوم یک تحول بسیار بزرگی بوده که ایران آغاز کرده و شروع کرده اگر آنها در این فرصت برگردند به تعهدات خودشان ما می‌توانیم برگردیم به تعهدات کامل خودمان و اگر آنها همین مسیر را ادامه بدهد ما گام‌های بعدی را در این زمینه بر خواهیم داشت».

 

آخوند روحانی درباره حمله ترکیه به کردها در شمال سوریه، بر دوستی با دولت ترکیه و درک نگرانی‌های امنیتی آن تأکید کرد و نشان داد که اشک تمساح ریختن سرکردگان و اعضای مجلس رژیم برای کردها تا کجا دوگانه و ریاکارانه است.

رئیس‌جمهور ولایت‌فقیه گفت:

«ترکیه یک نگرانی‌هایی را دارد نسبت به شمال سوریه اصل نگرانی را ما می‌پذیریم هر کشوری ممکن است نگرانی امنیتی باشد ما در اصل این هدف مشکلی با ترکیه نداریم دولت ترکیه دولت دوست ما هست اما شیوه‌ای که آنها انتخاب کردند ما آن شیوه را نمی‌پذیریم ما نگران این وضعیت هستیم تاکنون هم نتایج آن نتایج خوبی نبوده».

 

 

رئیس‌جمهور رژیم درباره حمله به نفتکش رژیم در دریای سرخ و نتایج مذاکرات نخست‌وزیر پاکستان در تهران با لحن نومیدانه و دو پهلو گفت:

«اگر در موضوع یمن به یک آتش‌بس و در نهایت به پایان جنگ ما منتهی بشویم یکی از گره‌های منطقه و از جمله در روابط ایران و عربستان باز می‌شود ما هیچ وقت نخواستیم با همسایگانمان روابط بدی داشته باشیم همیشه دنبال یک روابط خوب بودیم.

آن چه که در دریای سرخ واقع شد و یک کشتی ما هدف قرار گرفت مشکلاتی را فعلاً به وجود آورده که امیدوارم تحقیقات ما به‌زودی به نتیجه نهایی برسد آنچه مسلم هست یک رژیمی این کار را انجام داده و با کمک برخی از کشورها حالا چگونه بوده کی بوده؟ داریم بررسیها را نهایی می‌کنیم ».

 

آخوند روحانی که به‌خاطر رد کردن خط قرمز نظام در نام بردن از مجاهدین و ثبت نام آنها در اولین انتخابات مجلس در نبود نظارت شورای نگهبان، با حملات باند خامنه‌ای روبه‌رو شد، در پاسخ به سؤالی در مقابل شورای نگهبان ارتجاع، به ماستمالی و ادای احترام نسبت به شورای نگهبان پرداخت و گفت:

خبرنگار روزنامه سازندگی: چند روز گذشته شما صحبتی داشتید درباره این‌که جامعه برای فضای بازتر به این احتیاج دارد که انتخابات پرشورتر برگزار بشود و انتخابات پرشور یکی از الزاماتش این است که فیلترهای غیرضروری را برداریم.

روحانی گفت: به‌رغم این‌که برخی تفسیر و تحلیل‌هایی راجع به صحبت‌های من کردند من بحثم این نبود که فلان نهاد خوب عمل می‌کند یا نمی‌کند همه نهادها برای ما محترم هستند سر جای خودشان طبق قانون اساسی و امیدواریم همه طبق چارچوب قانون عمل کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c5887b7-699b-4b9f-970a-c4c8b487a81f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات