728 x 90

آخوند روحانی: تازه اگر واکسن هم تهیه شود، امکانات واکسیناسیون به‌اندازه کافی نیست

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی روز شنبه ۱۸بهمن در نشست ستاد حکومتی کرونا با توجیه وقیحانهٔ دربارهٔ عدم واکسیناسیون گفت: «جمعیت بشر جمعیت ۸میلیارد نفر است. اگر بخواهیم این تعداد را واکسن بزنیم، به این زودی‌ها واکسن آماده نمی‌شود. ما هم در ایران جمعیت ۸۴میلیونی هستیم. تازه اگر واکسن هم تهیه شود، امکانات واکسیناسیون به‌اندازه کافی نیست».

روحانی بار دیگر با انداختن تقصیر گردن مردم گفت: «مردم باید شرایط کرونایی را رعایت کنند. الآن پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود. هر چه پروتکل کمتر اجرا شود افزایش ابتلا و فوتی‌ها را مشاهده می‌کنیم».

روحانی در سوزش از افشاگریها علیه رژیم گفت: «دربارهٔ موضوع واکسیناسیون خیلی در رسانه‌های بیگانه سر و صدا شد».

کرمی، متخصص بیوتکنولوژی با بیان اینکه من واکسن روسی را نمی‌زنم گفت: «۱۲واکسن در لیست کوواکس وجود دارد که به فروش می‌رسد و نمی‌دانیم چرا این واکسن‌ها خریداری نمی‌شود. این سوءمدیریت است که خرید واکسن تا امروز به تأخیر افتاده است. ولی خود بنده این واکسنهای روسی را نمی‌زنم و چون تخصصم واکسن است».

شایان ذکر است روز گذشته علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت رژیم گفت: مسئولیت عوارض و مرگ احتمالی تزریق واکسن کرونای روسی با خود افراد است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی دارو و سلامت روز جمعه ۱۷بهمن، رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت رژیم در پاسخ به این سؤال که کسانی که واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌ وی را تزریق می‌کنند، رضایت‌نامه گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: مسئولیت تزریق این واکسن با هر فردی است که آن‌را دریافت می‌کند. ممکن است این واکسن در برخی افراد عوارضی هم ایجاد کند اما تزریق این واکسن داوطلبانه است و سازمان غذا و دارو هم آن‌را تأیید کرده است. چون این واکسن فاز ۴ را نگذارنده، هیچ مسوولیتی از بابت عوارض و مرگ احتمالی متوجه شرکت سازنده نخواهد بود.

رئیسی افزود: این واکسن برای گروه‌های پرخطر رایگان خواهد بود. برنامه‌یی هم برای گرفتن رضایت‌نامه نداریم و هر کسی دوست دارد، می‌تواند این واکسن را بزند و اجباری نیست. بنابراین اگر کسی در اولویت تزریق واکسن باشد، می‌تواند بزند یا نزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbc7460c-29df-466b-8d15-855c6d68dfd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات