728 x 90

آخوند روحانی: این‌گونه فشار آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است

آخوند روحانی و هیئت دولت او
آخوند روحانی و هیئت دولت او

آخوند روحانی در جلسه امروز با هیأت دولتش یک بار دیگر فشار تحریم بر رژیم آخوندی را بی‌سابقه و تاریخی خواند. آخوند روحانی در حالی که حاکمیت غاصب آخوندی را ملت ایران می‌نامید گفت: «آمریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم و فشار تاریخی را طی یک‌سال گذشته بر ملت ایران وارد کرده است. این‌گونه فشارهای آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است و حتی با فشارهایی که از طریق سازمان ملل و تحت فصل هفتم منشور این سازمان علیه کشورها اعمال شده، قابل مقایسه نیست».

 

با این وجود روحانی مدعی شد که از این به بعد فشارها تأٍثیری نخواهند کرد و «شرابط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود».

آخوندی روحانی گفت: «ظرفیت فشار به پایان رسیده، یعنی هر چه آمریکا می‌خواست فشار بیاورد این را رساند به اوجش و از امروز به بعد این تهدید و این فشار ظرفیتش را از دست خواهد داد و تخلیه خواهد شد. آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود و بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به‌مراتب شرایط بهتری پیدا کرده است».

 

روحانی در اشاره‌یی به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران مدعی شد که اگر یک مقام خارجی بلندپایه وارد کشور شود و با او و خامنه‌ای دیدار کند حرف واحدی را خواهد شنید. روحانی گفت:‌ «مسئولان کشور امروز نظر متحد و واحدی دارند! یعنی اگر یک مقام خارجی، یک مقام بلندپایه وارد کشور بشود، اگر با وزیر خارجه صحبت می‌کند، اگر با رئیس‌جمهور صحبت کند حتی اگر فرصتی پیش بیاید با مقام معظم رهبری صحبت کند، می‌بیند کلام یکی هست،! راه یکی هست، نظرات عین هم هست».

روحانی همچنین مدعی شد که مواضع آمریکا علیه رژیم معتدل شده و ابراز اطمینان کرد که «سرانجام آمریکا را به پای میز مذاکره» می‌کشاند. او افزود: «آنها را مجبور می‌کنیم که بیایند پای میز حق، پای میز عدل، پای میز مذاکره، پای میز منطق و بپذیرند اشتباه خودشان را و درک کنند که راهشان راه اشتباهی بود، البته یک مقداری برگشتن از آن حرفهای بی‌حسابی که اول می‌زدند. یک خرده برگشتند الآن! یک خرده معتدل کردند! باز هم بر خواهند گشت! می‌فهمند که این راه، راه درستی نیست»!

روحانی همچنین مدعی شد که وزیر خارجه آلمان در دیدار با او سیاست‌های رژیم در قبال برجام را « عقلی، منطقی، حقوقی و مایه شگفتی» توصیف کرده و متقابلاً سیاست فشار حداکثری آمریکا را «خطا، اشتباه، و بی‌تأثیر» دانسته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22556f45-4159-4e43-af59-cd81b1c25eaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات